زمزمه گرانی لبنیات

    کد خبر :45729

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه قیمت لبنیات از سال ۹۳ مورد کارشناسی و بررسی قرار نگرفته است گفت: سازمان حمایت پذیرفته که این قیمت‌ها را بررسی و هفته آینده گزارش نهایی خود را ارائه کند.

رضا باکری در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش قیمت لبنیات از هفته آینده اظهار کرد: قرار نیست قیمتها تغییر کند اما باید در نظر داشت نرخ لبنیات از سال 1393 بررسی و کارشناسی نشده است به همین منظور تولیدکنندگان این محصول از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان درخواست بررسی این مهم را دارند.

وی افزود: با بررسی اسناد (هزینه‌های های تولید) کارخانه‌ها قیمت لبنیات مشخص می‌شود و بر این اساس دیگر کارخانه‌های صنایع لبنی مورد اتهام گران فروشی قرار نمی‌گیرند و مصرف‌کننده نیز سردرگم نخواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: وقتی که هنوز هزینه تمام‌شده تولید لبنیات را در کشور نمی‌دانیم، افزایش قیمت محصولات و جریمه صنایع لبنی، نادرست است.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت پذیرفته است که هزینه‌های تولید فرآوردهای لبنی در کشور را کارشناسی و مشخص کند که قیمت تمام‌شده این فرآورده‌ ها چقدر است. هفته آینده گزارش نهایی سازمان حمایت در این خصوص آماده می‌شود.

باکری گفت: این تغییرات قیمتی در میان کالاهای اصلی و پرمصرف شیر، پنیر و ماست و متعلق به گروه یک کالایی و مشمول قیمت‌گذاری دولت است.

وی افزود: صنایع لبنی به دنبال افزایش قیمت نیستند و تنها می‌خواهند که قیمت‌ها کارشناسی شود و مردم، دامداران، تولیدکنندگان صنایع لبنی و دولت به این نرخ ها علم پیدا کنند.

قیمت خرید شیر از دامدارن صنعتی 1250 تومان است

باکری تأکید کرد: صنایع لبنی بزرگ عضو انجمن صنایع لبنی شیر مورد نیاز خود را به قیمت هزار و 200 تا هزار و 250 تومان خریداری می‌کنند.

وی افزود: قیمت خرید شیر خام در کارخانه‌های کوچک و صنایع محلی ممکن است متفاوت باشد و این محصول به قیمت پایین‌تری از روستائیان خریداری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید