موصل آزاد شد

    کد خبر :45697

تلویزیون عراق پایان رسمی خلافت خودخوانده داعش را در این کشور اعلام کرد. نیروهای مبارزه با تروریسم عراق مسجد جامع النوری، مناره الحدباء و منطقه السرجخانه را در موصل قدیم آزاد کردند.

ارتش عراق اعلام کرد نیروهای ویژه کنترل مسجد را به دست گرفتند و آن را از اشغال عناصر داعش خارج کردند. فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای دستگاه های مبارزه با تروریسم کنترل مسجد النوری و مناره الحدباء را به دست گرفته اند.

تصرف مسجد جامع النوری که ۸۵۰ سال قدمت دارد، یک پیروزی بزرگ برای نیروهای عراقی به ارمغان می آورد؛ نیروهایی که بیش از هشت ماه است برای بازپس گیری موصل، مبارزه می کنند.

موصل شهری در شمال عراق است که به عنوان مرکز داعش در این کشور عمل می کرد.

سرلشکر معن السعدی فرمانده عملیات ویژه در یگان مبارزه با تروریسم ارتش عراق تأکید کرد: تقریبا ۲۰۰ تروریست داعشی هنوز در بخش قدیمی موصل به سر می برند. مساحتی که از بخش قدیمی موصل باقیمانده بسیار اندک است و ما به علت حضور غیرنظامیان در این مناطق بسیار محتاطانه به سمت جلو پیش می رویم.

ژنرال یحیی رسول سخنگوی ارتش عراق، در گفتگو با تلویزیون دولتی اعلام کرد: دولت خیالی داعش سقوط کرده است.

تروریست‌های داعش یک هفته پیش مسجد تاریخی النوری و مناره کج معروف آن را تخریب کردند. پرچم سیاه آنها از ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ از مناره الحدباء در اهتزاز بود.

ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در ژوئن ۲۰۱۴ خلافت خودخواند‌ اش را در مسجد النوری اعلام کرد، و برهمین اساس این مسجد برای عناصر داعش دارای اهمیت بسیاری بود و با ویران شدن مسجد به دست داعش، به نوعی این گروه تروریستی پایان خود را در موصل اعلام کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید