بی‌رغبتی گردشگران خارجی به خرید صنایع دستی همچنان ادامه دارد

    کد خبر :45144

عضو هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: برخی از آژانس‌های مسافرتی خارجی مانند آلمانی‌ها به ما گفته‌اند که مسافرانشان را برای خرید به فروشگاه‌های صنایع‌دستی نبریم.

محمد علی واقفی به خبرنگار مهر گفت: گردشگران خارجی دیگر مانند گذشته صنایع‌دستی نمی‌خرند به خصوص در شهر اصفهان. ما جلسه‌ای با اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان برگزار کردیم امیدواریم که این موضوع را ساماندهی کنند ما نمی‌توانیم به عنوان توراپراتور خودمان را بیشتر درگیر این موضوع کنیم چون همین الان آوردن گردشگر خارجی به ایران وقت‌گیر است و پیچیدگی‌های خود را دارد و گرفتاری‌اش کم نیست به همین دلیل دیگر فرصت پرداختن به این موضوعات را نداریم.

وی گفت: یکی دو سالی هست که خرید گردشگران از اصفهان و یا شهرهای دیگر بسیار کمتر شده است چون می‌بینند که ضرر می‌کنند. به عنوان مثال آلمانی‌ها هم به ما می‌گویند که مسافرانشان را به خرید صنایع‌دستی نبریم.

واقفی بیان کرد: ما راهنمایانی داریم که به همراه مسافران برای خرید نمی‌روند و خودشان را درگیر این موضوعات نمی‌کنند راهنمایانی هم هستند که برایشان خرید مسافر و سودی که از کنار آن می‌برد خیلی مهم است حتی از برگزاری تور و درآمدش از این طریق نیز بیشتر اهمیت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید