سانسور یک مطلب، استعفای ۳ خبرنگار «سی‌ان‌ان» را همراه داشت

    کد خبر :44587

سه خبرنگار «سی‌ان‌ان» بعد از اقدام این شبکه خبری در حذف یک مطلب از روی وب‌سایت خود از سمتشان استعفا کردند.

در پی اقدام «سی‌ان‌ان» در حذف مطلبی با موضوع ارتباط روسیه با یکی از دستیاران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از وب‌سایت این شبکه خبری، سه نفر از کارکنان «سی‌ان‌ان» استعفا کرده‌اند.

پس از منتشر شدن خبر استعفای این سه نفر «دونالد ترامپ» آن را «بزرگترین رسوایی اخبار جعلی در تاریخ این شبکه» خواند و خواستار توضیح علنی «جف زاکر»، رئیس «سی‌ان‌ان» درباره آن شد.

«توماس فرانک»، «اریک لیچبلاو» و «لکس هریس» همگی با بخش جدید روزنامه‌نگاری تحقیقی «سی‌ان‌ان» همکاری داشتند و روز دوشنبه از این سمت کنار رفتند. «فرانک»، نویسنده مطلب حذف شده بود، «لیچبلاو» دبیر بخش روزنامه‌نگاری تحقیقی بود و «هریس» مسئولیت نظارت بر این بخش را بر عهده داشت.

یک سخنگوی «سی‌ان‌ان» گفت: «سی‌ان‌ان پس از حذف مطلبی روی وب‌سایت خود با استعفای سه نفر از افراد دخیل در انتشار آن موافقت کرده است.»

«هریس» که از ماه ژانویه به عنوان تنها دبیر اجرایی واحد روزنامه‌نگاری تحقیقی سی‌ان‌ان منصوب شده بود در بیانیه‌ای دلایل استعفای خود را توضیح داد. وی نوشت: «سی‌ان‌ان روز جمعه یکی از مطالب منتشر شده توسط تیم من را حذف کرد. من به عنوان دبیر اجرایی آن تیم، استعفا کرده‌ام.»

او در ادامه این بیانیه نوشته است: «من از سال 2001 با سی‌ان‌ان بوده‌ام و درباره یک چیز اطمینان دارم: سی‌ان‌ان یک سازمان خبری است که دقت و بی‌طرفی را بالا از هر چیز دیگر ارج می‌نهد. من این شبکه خبری را ترک می‌کنم، ولی این اصول را هر جا که برم با خود همراه خواهم داشت.»

سی‌ان‌ان هنوز توضیحی درباره محتوای مطلب حذف شده ارائه نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید