جدیدترین اخبار
5 تیر 1396 ساعت 12:23 اقتصادی کد خبر :44358

توضیح وزارت صنعت درخصوص قیمت پژو 2008

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص رقم پیش‌فروش خودرو پژو 2008 و نیز ارقام متفاوتی که در ارتباط با قیمت بالای تمام شده این خودرو مطرح می‌شود توضیح داد.

محسن صالحی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ارقامی که در ارتباط با رقم تمام شده پژو 2008 اعلام می‌شود، تاکنون به صورت رسمی تایید نشده است اظهار کرد: ارقامی که در ارتباط با قیمت این خودرو اعلام می‌شود تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده و مطمئنا رقم مورد تایید بر اساس ضوابطی است که شرکت ایران خودرو و سایر شرکت‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

وی در پاسخ به اینکه صحبت‌های مختلفی قبل از آغاز پیش‌فروش این خودرو در ارتباط با قیمت آن مطرح شده بود که به نظر می‌رسید در نهایت با قیمت پایین‌تر از 100 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گیرد، گفت: بنده به شخصه نمی‌دانم که این صحبت‌ها از کدام منبع مطرح می‌شود و تاکنون استنادی برای قیمت این خودرو وجود ندارد چرا که به صورت رسمی هیچ رقمی اعلام نشده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر مرجعی به صورت رسمی قیمت این خودرو را اعلام کرده به ما اطلاع دهید تا پیگیری‌های لازم انجام شود اما تا جایی که اطلاع داریم درخصوص قیمت این خودرو رقم نهایی و رسمی اعلام نشده است.

او در پاسخ به اینکه آیا پیش‌پرداخت اولیه 60 میلیون تومانی به منزله قیمت 120 میلیون تومانی این خودرو نیست تصریح کرد: خیر. پرداخت این میزان پیش‌پرداخت به منزله مشخص شدن قیمت خودرو نیست و قیمت رسمی با هماهنگی مراجع ذی‌ربط و مسئول پس از شرایط پیش‌فروش اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرار بر این بود خط تولید پژو 2008 اسفندماه سال گذشته رونمایی شود اما در نهایت خط تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو تحت عنوان پژو 2008 اوایل اردیبهشت ماه سال جاری مد نظر قرار گرفت و از ابتدای تیرماه سال جاری به فروش گذاشته شد.

پیش‌فروش پژو 2008 از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز و رقم پیش‌پرداخت اولیه 60 میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شد. طبق صحبت‌های مختلفی که قبل از پیش‌فروش این خودرو به صورت غیر رسمی مطرح بود، به نظر می‌رسید که قیمت تمام شده پژو 2008 کمتر از 100 میلیون تومان خواهد بود که در نهایت با توجه به قیمت 60 میلیون تومانی در نظر گرفته شده بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • تهران در آستانه بحران؟!
  • شرط اصلی جهش تولید در خودروسازی چیست؟
  • جهانپور: مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند
  • اعلام صنوف مجاز به فعالیت در پایتخت طی بحران کرونا
  • چهار تغییر مهم برای خداحافظی با اختلال در بورس
  • بخشنامه رئیس قوه قضاییه در مورد شهود ساختگی و شهادت کذب
  • پیشنهاد محدودیت تردد تهرانی‌ها بر اساس کدملی
  • جریمه نیم میلیونی ۲۷ هزار خودرو در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
  • افزایش پلکانی حضور کارکنان در ادارات
  • آیا پیک کرونا را رد کرده‌ایم؟
  • واکنش وزارت کشور به خبر تشکیل یک استان جدید
  • چگونه کرونا یک رمان قدیمی «رد شده» را زنده کرد؟
  • جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان
  • ادعایی درباره درآمد نجومی تلویزیون از «پایتخت ۶»
  • ۱۸ کشوری که درگیر همه‌گیریِ کرونا نشده‌اند
  • سه رکورد بورس پس از تعطیلات
  • با گذاشتن سرپوش توالت‌ها از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید
  • تدوین 7 محور اصلی برای جهش تولید
  • واکنش وزیر علوم به پیشنهاد مجلس درباره لغو کنکور
  • مسافران مترو تهران ۳ برابر شدند
  • کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند/ عدم فعالیت پر ریسک‌ها تا پایان فروردین
  • محسن هاشمی: تهرانی‌ها نیاز به تست فوری کرونا دارند
  • محمدرضا زائری: این نقی دیگر «معمولی» نیست!
  • ماجرای ۲۰ گیگ بسته اینترنت رایگان چیست؟
  • بانک مرکزی: تغییر نرخ سود سپرده‌ها شایعه است
  • چند توصیه برای ضدعفونی کردن خودروی شخصی
  • نماینده مجلس: باید تا پایان فروردین همه‌جا تعطیل شود
  • منتظر سهمیه بنزین تابستان باشیم؟
  • افزایش ١٥ درصدی تردد بین استانی در شبانه روز گذشته
  • تایید نهایی کیت‌های تشخیص کرونای ۳ شرکت دانش‎بنیان
  • Ad