علی‌عسکری: ۲۰:۳۰ باید رویه خود را تغییر دهد

    کد خبر :43949

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی‌های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری، گفت: پیشتر این بخش را با بسته‌های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می‌شناختیم ولی گاهی می‌بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد که باید این رویه تغییر کند.

علی عسکری در بازدید از خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اهمیت توجه به بخش‌های فرهنگی، گفت: افزایش بسته‌های خبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند نگاه مخاطبان را به این موضوع متوجه کند که این حوزه برای رسانه ملی اهمیت دارد.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از خبرنگاران این خبرگزاری اظهارکرد: خبرگزاری صدا و سیما باید در جایگاهی قرار بگیرد که اولین منبع خبری محسوب شود و از این پس هر مشاهده به مثابه یک خبر باید ثبت شود.

علی عسکری با تاکید بر افزایش سرعت خبررسانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: خبرنگاران رسانه ملی همچون گذشته ضمن رعایت دقت و صحت خبر باید اولویت را به سرعت در انتشار خبر اختصاص دهند.

علی عسکری با اشاره به اهمیت خبر در حوزه‌های اقتصادی و توجه به نیاز مخاطبان در این حوزه گفت: اهمیت اصناف در اقتصاد باید در خط خبری رسانه ملی دیده شود چراکه ورود به حوزه اشتغال در گرو توجه به اصناف و مشاغل مختلف است.

وی افزود: تاکید ما توجه به شعار سال و پوشش اخبار در حوزه تولید و اشتغال است. رسانه ملی با تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می‌تواند سهم مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.

رئیس رسانه ملی خبرنگاران حوزه اقتصادی را ملزم به تهیه بسته‌های خبری برای تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی دانست و گفت: بخشی از این رفتار به هویت ایرانی مربوط می‌شود و شما می‌توانید با آگاهی بخشی و تهیه گزارش‌های جذاب در حوزه‌های مختلف اقتصادی هویت ایرانی را در کنار اقتصاد مقاومتی معنا ببخشید و مخاطبان را به هویت ایرانی و اسلامی شان واقف کنید.

دکتر علی عسکری با تاکید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر، گفت: بیشترین بخشی که من در رادیو و تلویزیون می‌شنوم و می‌بینم بخش‌های مختلف خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت ۱۴، همواره دو بخش خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ را مشاهده می‌کنم.

وی گفت: با این حال اولویت من در پیگیری اخبار ابتدا خبر سیاسی و پس از آن اخبار اقتصادی است، ضمن این که اخبار فرهنگی و اجتماعی و فناوری‌های روز را نیز پیگیری می‌کنم.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر این نکته که خبر باید قرین واقعیت باشد تا به موقع اثرش را روی آحاد جامعه نشان دهد، تصریح کرد: برخی اخبار ممکن است بازخورد منفی در جامعه داشته باشد و ما باید برخلاف فضای مجازی که تعهدی به محتوای خبر در آن دیده نمی‌شود متعهدانه خبر سازنده را در اختیار مخاطب بگذاریم.

وی افزود: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونه‌ای به مردم بگوییم و خبری را انتشار دهیم که مخاطب امیدوار شود. در این صورت است که این مخاطب به ما وفادار خواهد ماند و منبع خبری دیگری را برنخواهد گزید.

علی عسکری با اشاره به جهت گیری رسانه ملی در حوزه انتشار خبر، اظهارکرد: مسلما در انتشار برخی اخبار برخی از دستگاه‌ها ما را برنمی تابند و برخی از احزاب و جریان‌های فکری از ما انتقاد می‌کنند درحالی که ما باید واقعیت را منتشر کنیم و نمی‌توانیم به میل یک فرد یا جناح خبر را تغییر دهیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دنیای خبر به ویژه خبر سیاسی اظهار کرد: اکنون تمام رسانه‌های دنیا از جمله ما سوار موجی هستیم که سبب شده بی توجه به فضای مجازی نباشیم.

وی تاکید کرد: امروزه تعریف خبررسانی و خبرگزاری‌ها در برودکست و برودبند تغییر کرده است و می‌بینید که امروز شما فقط برودکست نیستید و مانند یک برودبند عمل می‌کنید و این از ویژگی‌های جهان خبری امروز است.

علی عسکری افزود: تلاش ما بر این است که عقب ماندگی را در فضای مجازی جبران کنیم و از این رو اکنون هم خبرگزاری صدا و سیما و هم باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرده اند در این عرصه از رقبای خود عقب نمانند.

وی گفت: با این حال هوشیاری آن‌ها برای حضور در این فضا قابل مشاهده است و امیدواریم بیش از این در این عرصه دیده شوند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی‌های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری، گفت: پیشتر این بخش را با بسته‌های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می‌شناختیم ولی گاهی می‌بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد که باید این رویه تغییر کند.

وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی اخبار را از زاویه‌ای متفاوت رصد کنید. در این صورت همه جناح‌ها و دستگاه‌ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود.

علی عسکری با اشاره به بازتاب خبرهای این بخش خبری در رسانه ملی و جامعه اظهار داشت: بار‌ها ترکش‌های این بخش خبری به ما اصابت کرده است و ما باید هر بار پاسخگو باشیم که البته این امری مرسوم در عرصه کار خبری است، با این وجود امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل آقا رفتار کند. زبانی طنزآلود که هم نقد می‌کرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره بین بردن می‌کرد.

وی افزود: چنانچه بتوانیم به دور از سیاه نمایی و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویداد‌ها را رصد کنیم و انتشار دهیم آن وقت به نقد خبر دست پیدا کرده‌ایم و در قله خبررسانی قرار گرفته‌ایم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تصویر صدا و سیما در ذهن مردم گفت: صدا و سیما باید محل محبت مردم و محل رجوع مردم در حوادث و سختی‌ها و شیرینی‌های زندگی باشن باشد. خوشبختانه آمار نشان می‌دهد که این اعتماد وجود دارد، اما باید به شکلی با مخاطبانمان در ارتباط باشیم که آنچه آنان دوست دارند ببینند را در تصویر و صدای ما پیدا کنند.

وی ادامه داد: مخاطبان باید نیازهای روحشی شان را در رسانه ملی پیدا کنند و اگر ما بتوانیم این نیاز فکری و روحی را برآورده کنیم حتما موفق بوده ایم.

علی عسکری در با ابراز امیدواری از ارتقای کیفی بخش‌های خبری، گفت: افزایش بسته‌های خبری جذاب در کنار افزایش گزارش‌های زنده، رسانه ملی را به یکی از مطمئن‌ترین و قابل اعتمادترین رسانه‌ها برای مخاطبان تبدیل خواهد کرد.

اداره کل پخش اخبار صدا، اداره کل پخش اخبار سیما، استودیوی خبر ۲۰ و ۳۰، رژی خبر سیما و سایر بخش‌های معاونت سیاسی از دیگر بخش هایی بودند که دکتر علی عسکری به همراه مدیران خبر از آن بازدید کرد.

در پایان این دیدار ، علی عسکری ضمن گفت و گو با خبرنگاران، مجریان، اعضای تحریریه خبر و سردبیران خبر، افطار را در میان اهالی خبر رسانه ملی صرف کرد.

منبع:ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید