تولید 28 درصد دام کشور توسط عشایر

    کد خبر :43885

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه حدود 35 درصد صنایع دستی و 28 درصد دام کشور توسط عشایر تولید می شود، گفت که دولت یازدهم اهتمام ویژه به امور عشایر داشته است.
[تولید 28 درصد دام کشور توسط عشایر]

به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاقات خوبی در عرصه تکنولوژی و کشاورزی افتاده و این کار نتیجه کوشش همه همکاران بوده است.
وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی تصمیمات خوبی گرفته شده، اظهار امیدواری کرد در این حوزه شاهد موفقیت های چشمگیری باشیم.
وی گفت: در این بخش ما سعی کرده ایم در چارچوب کلی سیاست های وزارتی حرکت کنیم و با حمایت دولت کمک های خوبی در جهت توسعه عشایر صورت گرفته است.
رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: عشایر از مردمان سختکوش و پر تلاش ما هستند که با کمترین امکانات و توقعات بیشترین تولید و بهره وری را در جامعه داشته اند.
وی با اشاره مجدد به اینکه حدود 35 درصد صنایع دستی توسط عشایر تولید می شود، افزود: همچنین 28 درصد دام سبک کشور در اختیار عشایر قرار دارد.
قندالی با بیان اینکه عشایر در حوزه فرهنگ اصیل ایران نقش مهمی را ایفا می کنند، اظهار داشت: قبل از این ساختار سازمان امور عشایر در سطح کشور و استان ها ساختار مناسبی نبود ولی با کمک دولت این ساختار در استان ها اصلاح و ارتقاء پیدا کرد و استان البرز نیز یکی ازاستان های توانمند در بحث عشایر بوده است.
وی با اشاره به اینکه البرز از لحاظ سرانه دام جز اولین استان های عشایری کشور است، گفت: در خصوص اعتبارات صندوق توسعه ملی و جبران خسارت خشکسالی مبالغ قابل توجهی برای عشایر تخصیص داده شده است که در زمینه پروار بندی و در قالب طرح زنجیره تولید به صورت سرمایه در گردش یکساله و پنج ساله به شبکه تعاونی ها و عشایر پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: سهم عشایر البرز در مرحله اول 10 میلیارد ریال است که در صورت جذب و عملکرد مناسب مرحله دوم نیز تخصیص داده خواهد شد
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت : از جمله موارد دیگری که در استان البرز باید پیگیری شود، تشکیل شورای عشایر استان جهت استفاده از امکانات و توانمندی سایر دستگاه ها برای حمایت از جامعه عشایر ، پیگیری برای دریافت ردیف اعتباری خاص برای امور عشایر ، تامین تجهیزات و راه اندازی تشکیلات جدید امور عشایر استان می باشد .
دراین جلسه مهندس سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست به موضوعات مختلفی از جمله برنامه ریزی های لازم در خصوص برداشت غلات، مکانیزاسیون کشاورزی ، پی گیری پروزه های شاخص در شهرستانها ، روانسازی خرید کندم و جو و کلزا، و … را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در پایان جلسه با توجه به مستقل شدن ساختار اداری امور عشایر در استان البرز از سازمان جهاد کشاورزی مراسم معارفه و ابقای علی نقدی به عنوان رئیس اداره امور عشایر استان البرز برگزار شد.
همچنین کیوان پور به عنوان سرپرست مدیریت تنظیم بازار محصولات کشاورزی منصوب و از خدمات مدیر قبلی حبیب الله لوا تقدیر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید