پرداخت۱۱۵میلیون دلار جریمه برای هک شدن اطلاعات مشتری

    کد خبر :43858

شرکت بیمه آنتم در نظر دارد مبلغ تاریخی ۱۱۵ میلیون دلار پرداخت کند تا پرونده شکایت بر علیه این شرکت برای هک شدن اطلاعات شخصی مشتریان خاتمه داده شود.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، شرکت آنتم بزرگترین شرکت بیمه‌ درمانی آمریکا توافق کرده است تا پرونده شکایات از این شرکت را به علت هک شدن و لو رفتن اطلاعات شخصی ۷۹ میلیون نفر به ازای ۱۱۵ میلیون دلار فیصله دهد.

این معامله در روز جمعه توسط وکلای افرادی که اطلاعات آنها لو رفته بود اعلام شد اما هنوز باید به تایید قاضی منطقه‌ای آمریکا لوسی کو که مسئول این پرونده در سن خوزه کالیفرنیا است، برسد.

طبق گفته وکلا از این پول برای دوسال خدمات نظارت بر سرمایه افرادی که از هک شدن اطلاعات آسیب دیده‌اند استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد قربانیان شامل مشتریان حاضر و قبلی آنتم و سایر بیمه‌های همکار با آنتم در برنامه ملی پوشش بیمه آبی در آبی باشند.

افرادی که تا به حال رسما برای این خدمات نظارت بر سرمایه ثبت‌نام شده‌اند، می‌توانند به جای آن گزینه دریافت پول را انتخاب کنند که دراین صورت بر طبق پیشنهاد معامله‌ای که روز جمعه در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شد، مبلغ ۵۰ دلار به ازای هر فرد پرداخت خواهد شد.

اندرو فرایدمن، یکی از وکلای قربانیان در بیانیه‌ای گفت: ما بسیار خرسندیم که حل و فصل این موضوع نتایج بزرگی را برای افراد آسیب‌دیده فراهم کرد و مشتاقانه به دنبال پیگیری روند تایید این معامله خواهیم بود.

طبق گفته سخنگوی آنتم، جیل بچر، اعلام کرد این شرکت از این‌که این مساله حل و فصل می‌شود خوشحال است.

بچر گفت: این شرکت برخاسته از ایندیاناپولیس هیچ خلافی مرتکب نشده است و هیچ شواهدی مبنی بر این‌که از اطلاعات فاش شده برای تبهکاری استفاده شده باشد و یا اطلاعات به فروش رفته باشد وجود ندارد.

در فوریه ۲۰۱۵ آنتم اعلام کرد یک هکر ناشناس به پایگاه داده‌های این شرکت دسترسی پیدا کرده و اطلاعاتی شخصی مانند اسامی، تولدها، کدهای امنیتی اجتماعی، آدرس‌ها، آدرس ایمیل و اشتغال و درآمد را به دست آورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید