نظام ارجاع پزشکی در ۱۰ استان اجرا می شود

    کد خبر :430288

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: تا پایان امسال نظام ارجاع پزشکی در ۱۰ استان کشور عملیاتی خواهد شد.

قاسم جان بابایی، در حاشیه همایش آشنایی با الزامات طرح نظام ارجاع پزشکی، افزود: هم اکنون این طرح در ۶ استان کشور نظیر گلستان، آذربایجان شرقی، گیلان و خراسان رضوی در حال اجراست.

وی ادامه داد: نظام ارجاع پزشکی در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگ در ارائه خدمت بهداشتی و درمانی به شمار می رود که کشورهای پیشرفته از سال ها پیش آن را اجرایی کرده اند.

جان بابایی، ایجاد و توسعه پرونده نظام الکترونیک، نوبت دهی الکترونیک و ارتباط مراکز بهداشتی و درمانی با سامانه الکترونیک را از پیش نیازهای عملیاتی شدن طرح نظام ارجاع پزشکی دانست.

به گزارش مهر، وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم کشورمان پرونده الکترونیک سلامت دارند که اکنون مشخصات آنها در پرونده الکترونیک ثبت شده است و بتدریج تکمیل تر می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طی سالهای آینده بتدریج طرح ارجاع پزشکی در تمامی مناطق کشور عملیاتی خواهد شد، گفت: اجرای این طرح بدون ایجاد زیرساخت ها، فرهنگ سازی و همراهی خدمت گیرندگان میسر نیست و در این زمینه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اجرایی نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید