خریداران ژاپنی از آوریل به بعد نفت ایران را بارگیری نمی‌کنند

    کد خبر :428291

خریداران ژاپنی، بدون تمدید معافیت‌ کنونی ژاپن، از ۱ آوریل به بعد به علت مشکلاتی که قبل از بازگشت تحریم‌ها در اوایل می به وجود خواهد آمد، نفتی ازایران بارگیری نخواهند کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه اتحادیه سوخت ژاپن (پاج) اعلام کرد که خریداران ژاپنی، بدون تمدید معافیت‌ کنونی ژاپن، از ۱ آوریل به بعد، به علت مشکلاتی که قبل از بازگشت تحریم‌ها در اوایل می به وجود خواهد آمد، نفتی ازایران بارگیری نخواهند کرد.

رییس پاج، تاکاشی تسوکیوکا، به خبرنگاران گفت: احتمالا در دوره ژانویه تا مارچ، بارگیری نفت از ایران سنگین خواهد بود و البته در حوالی پایان دسامبر هم مقداری واردات جدید خواهیم داشت.

تسوکیوکا گفت که صنعت پالایش نفت ژاپن، به درخواست‌های خود برای اخذ تمدید زودتر از موعد معافیت کنونی پس از پایان مهلت ۱۸۰ روزه آن، ادامه خواهد داد.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر ژاپن همیشه از بارگیری نفت ایران در ماه مارچ خودداری کرده است، چراکه پالایشگاه‌ها منتظر می‌مانند تا دولت بیمه کشتی‌ها را برای سال مالی جدید، که از آوریل آغاز می‌شود، تمدید کند. مشخص نیست که چنین الگویی در مارچ آینده هم اتفاق بیافتد یا خیر.

منابع آگاه خبر دادند که پالایشگاه‌های ژاپن و کره‌جنوبی، پس از دریافت معافیت‌ها، به دنبال این هستند که از ماه ژانویه واردات نفت خود از ایران را از سربگیرند.

تسوکیوکا گفت: نمی‌داند در این دوره ۱۸۰ روزه، ژاپن چه میزان نفت خام می‌تواند از ایران خریداری کند.

تسوکیوکا، که رییس دومین پالایشگاه بزرگ ژاپن، آیدمیتسو کوسان، هم می‌باشد گفت: آیدمیتسو امیدوار است بتواند در طول دوره معافیت، باقی‌مانده حجم مورد قرارداد خود با ایران را دریافت کند.

یکی از مقامات آیدمیتسو در ماه آگوست گفته بود که سالانه ۱ درصد از کل نفت پالایش شده این شرکت، از نفت ایران تامین می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید