واقعیت‌های پشت پرده هجمه‌ به قوه قضایبه، برای مردم بازگو شود

    کد خبر :42821

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: در چند ماه اخیر هجمه‌های سنگینی، ناجوانمردانه به قوه قضاییه شد که می‌طلبد واقعیت‌های پشت پرده این هجمه‌ها به مردم و به ویژه نسل جوان تبیین و بازگو شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حبیبی در دیدار شورای قضایی استان یزد و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: بدون تردید اگر قاطعیت و برخوردهای سخت‌گیرانه قانونی در دهه 60 با تروریست‌ها صورت نمی‌گرفت، امروز نه تنها سرنوشت نظام جمهوری اسلامی بلکه سرنوشت کشور نیز مشخص نبود که بتواند اینگونه به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر در این منطقه پر آشوب سرپا باشد.

وی با اشاره به این که نسل جوان کشور به علت زندگی در یک کشور امن دیدگاه دقیق و جامعی راجع به ترورها و ناامنی‌ها نداشتند، اظهار کرد: حوادث اخیر تروریستی تهران اندکی از وضعیت اسفبار دهه 60 را که منافقین به هیچ‌کسی رحم نمی‌کردند و با بمب‌گذاری‌ها و ترورهای کور، خون زنان و مردان و کودکان را به زمین می‌ریختند، نشان داد و اکنون صحبت از ترورهای دهه 60 برای جوانان ملموس‌تر شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: سازمان منافقین ماهیت خود را با ایستادن در کنار دشمنان مردم به همه نشان داده و کمک‌های جاسوسی این سازمان به رژیم صدام در جنگ علیه ایران مسئله‌ای نیست که به سادگی فراموش شود.

وی بر ضرورت تبیین خیانت‌های بسیار فجیع و کثیر این سازمان تاکید و بیان کرد: در اعترافات بسیاری از دستگیرشدگان این سازمان، ترورهای بدون هدف و کور فقط به صرف مذهبی بودن افراد وجود دارد که نشان از پوچ و بی‌هدفی این سازمان دارد.

رییس شورای قضایی استان یزد با تشکر از سپاه پاسداران جهت برخورد سریع با تروریست‌ها در تهران و پاسخ‌ کوبنده به آنان در یکی از مقرهای شان در دیرالزور سوریه، گفت: با تأسی به فرموده رهبر معظم انقلاب، دیگر دوران بزن و در رو تمام شده است و تروریست‌ها و ایادی آنها بدانند هر حرکتی از جانب آنان با سیلی محکمی روبرو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته خسارت‌های بسیار عظیمی نیز از طرف این سازمان و مزدوران آن با ترور نخبگان و فرهیختگان کشور بر انقلاب نوپای اسلامی وارد شد که از جمله آن می‌توان به حادثه هفتم تیر سال 60 اشاره کرد که در یک حادثه 72 تن از بزرگان نظام از سه قوه به شهادت رسیدند.

رییس کل دادگستری استان یزد به نقش ائمه جمعه و جماعات در بین مردم اشاره کرد و گفت: در زمانی که رزمندگان اسلام در حال دفاع از میهن اسلامی بودند، بمب‌گذاری‌ها و ترورهای این سازمان شوم در کشور تداوم داشت و این اوج خیانت به مردم یک سرزمین و غیر قابل بخشش است و باید برای مردم یادآوری شود.

حبیبی ابراز کرد: اگر افرادی به واسطه دنیاطلبی و سایر مطامع مادی، قاطعیت قوه‌ قضاییه را در برخورد با این افراد در اواخر دهه 60 زیر سئوال بردند، باید اصل و واقعیت به گوش نسل جوان برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید