برگزاری نشست درون تشکیلاتی جبهه یاران انقلاب

    کد خبر :42729

سخنگوی جبهه یاران انقلاب ،گفت: اگر دولت در سایه تشکیل شود به محض اینکه گروهی قدرت را در دست گیرند می‌توانند تیم خود را انتخاب کنند و دولت در سایه این مزیت را دارد که برای آینده کشور پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد.

امیررضا واعظ‌‌آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره بحث آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد و برخی این مساله را برای حمله به دولت استفاده کردند، گفت: بحث آتش به اختیار مبتنی بر آماده و هوشیار بودن، آگاهی داشتن و به موقع عمل کردن است که بتوان از ظرفیت‌ها در زمان مقتضی استفاده کرد. حال اگر دیگران تعابیری نسبت به فرمایش رهبری دارند این بحث جداست.

او در ادامه با بیان اینکه باید همواره مسئولان و مردم آگاه باشند، بیان‌کرد: در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی موضع‌گیری‌های بین‌المللی نیازمند هستیم که آتش به اختیار باشیم و آتش به اختیار فقط برای مباحث نظامی و در زمان جنگ به کار نمی‌رود.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: اکنون همه تکنیک و تاکتیک دشمن روی مسائل فرهنگی است و مقام معظم رهبری در چند سال گذشته نسبت به شبیخون‌ فرهنگی تاکید و هشدار دادند، اما برخی از مسئولان توجهی به این موضوع نداشتند و فکر کردند مسائل فرهنگی زودگذر است اما از موضوعاتی است که می‌تواند جامعه را دستخوش تغییر و تحول کند .

دولت در سایه در فضای تحزب می‌تواند ایجاد شود

واعظ آشتیانی درباره نگرانی برخی جریان‌ها از سوءاستفاده از اینکه این اصطلاح منجر به تندروی در کشور شود، گفت: برخی ذاتاً بیمار هستند و هر مساله‌ای را که طرح می‌شود برای خود تفسیر به رای می‌کنند و نگاه منفی دارند و هر موضوعی را به سوژه خاص خود تعریف می‌کنند اما واقعیت امر برای مردم و خواص روشن است که آماده بودن و آگاهی و بصیرت داشتن مدنظر بحث آتش به اختیار است.

او درباره تشیکل دولت سایه و اینکه آیا سازوکار آن در ایران وجود دارد، گفت: متاسفانه در کشور ما تحزب به معنای اینکه بتواند تصمیم‌ گیرد و یک نگاه سیاسی – اقتصادی- فرهنگی داشته باشد وجود ندارد. لذا یک دولت در سایه در فضای تحزب می‌تواند ایجاد شود .

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: اگر تحزب شاکله خوبی در کشور داشته باشد و سازمان یافته و با برنامه باشد هر تشکل سیاسی می‌تواند دولت در سایه تشکیل دهد که اگر روزی دولت به قدرت رسید نیروی کارآمد در عرصه‌های مختلف در اختیار داشته باشد و تازه به دنبال چیدمان و اینکه چه کسی را به عنوان وزیر و معاون انتخاب کند. نباشد.

گروه‌های سیاسی، بانک اطلاعات مدیریت داشته باشند

او افزود: با توجه به اینکه به لحاظ تحزب و تشکل‌های سیاسی ضعیف هستیم اما دلالت بر آن نمی‌کند که دولت در سایه وجود نداشته باشد، اما در عین حال می‌شود تشکل‌هایی به این سمت بروند که دولت در سایه و آماده داشته باشند که در صورت کسب موفقیت در انتخابات دارای نیرو در زمینه‌های مختلف باشند.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه خوب است گروه‌های سیاسی، بانک اطلاعات مدیریت داشته باشند گفت: این مساله موجب می‌شود تا بتوانند به خوبی نیروهای خود را چیدمان کند و نکته مهم‌تر اگر در سطح کلان بانک مدیریت در کشور وجود داشته باشد موثر واقع می‌شود. لذا دولت در سایه را در صورتی که ساختارمند و منطقی از سوی گروه‌ها و احزاب ایجاد شود، نکته منفی نمی‌دانم.

او درباره اینکه دولت در سایه در زمان احمدی‌نژاد مطرح شد اما عملی نشد، گفت: دلیل آن را نمی‌دانم اما مساله‌ای که مهم است این است که برای ایجاد دولت در سایه نیازمند دوراندیشی و بینش لازم هستیم، لذا تمام روسای جمهور بعد از آیت‌الله هاشمی خودشان هم فکر نمی‌کردند رئیس جمهور شوند و وقتی به قدرت رسیدند تازه به دنبال چیدمان کابینه رفتند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اگر دولت در سایه تشکیل شود به محض اینکه گروهی قدرت را در دست گیرند می‌تواند تیم خود را انتخاب کند و با آن همنشینی داشته باشد و دولت در سایه این مزیت را دارد که برای آینده کشور پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب در رابطه با عدم استقبال اصولگرایان از پیشنهاد دولت در سایه که از سوی اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم مطرح شد، بیان کرد: دلیل خاصی ندارد لذا هر گروه سیاسی می‌تواند برای خود دولت در سایه تشکیل دهد. همانطور که در کشورهای دیگر شاهد هستیم مانند آمریکا جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به صورت مشترک کار نمی‌کنند و یا نمونه آن را در فرانسه می‌بینیم که سوسیالیست‌ها با دیگر گروه‌ها به صورت مشترک پیش نمی‌روند.

نشست درون تشکیلاتی جبهه یاران برگزار می‌شود

واعظ‌آشتیانی در رابطه با فعالیت‌های جبهه یاران گفت: اکنون جلسات هفتگی برگزار می‌شود و کمیسیون‌ها فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند و در هفته‌های آینده نشست درون تشکیلاتی برگزار می‌شود و هنوز محوریت موضوع این نشست از سوی کمیته‌ها به قطعیت نرسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید