۱۰۰ روزنامه نگار مصری با سفر ولیعهد سعودی به قاهره مخالفت کردند

    کد خبر :426778

بیش از صد روزنامه‌نگار مصری با صدور بیانیه‌ای به سفر ولیعهد سعودی به این کشور اعتراض کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از القدس العربی، بیش از صد روزنامه‌نگار مصری با صدور بیانیه‌ای به سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به این کشور اعتراض کردند و خواستار محاکمه بن سلمان در دادگاه‌های بین‌المللی شدند.

در بیانیه این روزنامه نگاران آمده است: نظام حاکم بر عربستان برای ارزش های انسانی و از جمله حق حیات برای شهروندان عربستانی و مصری اهمیتی قائل نیست و به آن بی توجه است.

روزنامه نگاران مصری مذکور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را یکی از دلایل مخالفت خود با سفر بن سلمان به قاهره دانستند و از این موضوع به عنوان جنایتی آشکار و تمام عیار که نطام حاکم بر عربستان مرتکب آن شد یاد کردند.

موضوع یمن و کشتار غیرنظامیان در این کشور توسط ائتلاف سعودی نکته دیگری است که در این بیانیه به آن اشاره شده است.

گفتنی است که پیش از این صدها کاربر توییتری در مصر در آستانه سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان به کشورشان، به او لقب أبومنشار (پدر اره) داده بودند.

این کاربران مصری سفر بن سلمان به کشورشان را مایه ننگی برای کشور و دولت مصر می دانند.

محمد بن سلمان برای اولین بار بعد از قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول، ریاض را به مقصد کشورهای عربی ترک کرد.

سندیکای روزنامه نگاران تونس نیز در نامه ای به رئیس جمهور این کشور سفر محمد بن سلمان را به کشورشان محکوم کرده و او را خطری برای امنیت و صلح و دشمن واقعی آزادی بیان دانستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید