امدادرسانی به بیش از ۴۰۰ نفر در برف و باران ۱۵ استان

    کد خبر :426338

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۴۰۰ نفر در ۱۵ استان متاثر از برف و باران خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت وگو با ایسنا، درباره اقدامات سازمان امداد و نجات در پی بارش برف و باران در کشور اظهارکرد: از ابتدای آذرماه تا صبح امروز ۱۱ استان کشور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند که تا کنون در مجموع به ۳۰۷ نفر امدادرسانی شده است.

وی استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی را استان‌های اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و مازندران اعلام کرد و گفت: به ٢٣شهر، روستا و مناطق عشایرنشین از سوی ۱۹۳ امدادگر- که در قالب ۵۰ تیم فعالیت می کنند – خدمات امدادی ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۴ نفر از سوی امدادگران به مناطق امن منتقل شده‌اند، اظهارکرد: ۱۸ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

سلیمی از مفقود شدن چهار نفر نیز خبر داد و گفت: این افراد در شهرهای رودبار چیره، فومن و گیلان مفقود شده‌اند و جستجوها برای یافتن آنان ادامه دارد.

به گفته وی از ۳۲ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و چهار دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شده است و امدادرسانی ها در این خصوص همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات پلیس در برف و کولاک نیز اظهارکرد: از ۲ آذرماه تا صبح امروز امدادرسانی در هفت استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، فارس، قزوین و مرکزی انجام شده است و بر این اساس تا کنون در ۱١محور و مناطق عشایرنشین به ۱۴۱ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.

وی در پایان گفت: در عملیات برف و کولاک ۴۰ نفر در قالب ۱۱ تیم حضور دارند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید