درمان مقابله با آلرژی بادام زمینی، تاثیر آب گشنیز در کنترل دیابت

    کد خبر :424451

حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تاثیر آب گشنیز در کنترل قندخون

طبق نتایج برخی مطالعات، گشنیز دارای خاصیت تحریک کنندگی بر غدد درون ریز است که موجب افزایش ترشح انسولین از لوزالمعده شده و در نتیجه میزان انسولین خون را افزایش می دهد. مصرف این گیاه دارویی می تواند به تنظیم جذب قند درصورت اُفت قندخون کمک نماید.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات موجب افزایش کالری سوزی می شود

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد محدودکردن شدید مصرف کربوهیدرات ها و مصرف چربی بیشتر به کالری سوزی بیشتر کمک می کند. محققان برآورد کردند در طول ۳ سال، این میزان کالری سوزی تبدیل به کاهش وزن ۹ کیلوگرم برای یک مرد با قد متوسط می شود.

در زمان مصرف آنتی بیوتیک چه غذاهای بخوریم

محققان عنوان می کنند مصرف مواد خوراکی درست و مناسب در زمان مصرف آنتی بیوتیک ها به افزایش فواید دارو کمک می کند. آنتی بیوتیک ها برای مقابله با عفونت های باکتریایی در بدن تجویز می شوند. اما مصرف آنها همراه با غذاها و مواد خوراکی مناسب به کاهش عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها کمک کرده و بهتر با بیماری مقابله می شود.

درمان جدید برای مقابله با آلرژی به بادام زمینی

نتایج مطالعه نشان می دهد افراد مبتلا به آلرژی بادام زمینی می توانند با مصرف روزانه مقدار کمی پودر بادام زمینی از خودشان در مقابل واکنش آلرژیک محافظت کنند.

مصرف بیش از اندازه سویا سُس مضر است

نتایج مطالعه محققان استرالیایی نشان می دهد مصرف یک قاشق غذاخوری سویا سُس حاوی ۶۱ درصد میزان نمک مجاز توصیه شده در روز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید