جدیدترین اخبار
2 تیر 1396 ساعت 12:09 فرهنگی و هنری کد خبر :42174

ارزیابی یک اکران

یک پخش‌کننده و تهیه‌کننده سینما با ارزیابی وضعیت فروش سینماها در ماه مبارک رمضان از ریزش ۲۰ درصدی مخاطب و دلایل آن سخن گفت.

سعید خانی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت گیشه سینما در ماه مبارک رمضان گفت: امسال فروش سینمایی ما خوب بوده ولی با ۲۰ درصد ریزش مخاطب مواجه شده‌ایم که این روند می‌تواند علل مختلفی از جمله افزایش قیمت بلیت‌ها یا نداشتن تنوع ژانر و بحث اطلاع رسانی داشته باشد.

او همچنین حادثه تروریستی اخیر را نیز در کاهش فروش فیلم‌ها و مخاطب موثر دانست و افزود: مردم کمتر در مکان‌های شلوغ حضور پیدا می‌کنند، به طور مثال ما در مقایسه با روز مشابه در هفته قبلش ۴۰ درصد با افت فروش مواجه شدیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته با گذر زمان این روند به حالت طبیعی خودش باز می‌گردد و مثلا با حضور فیلم‌هایی مثل «اکسیدان» ان شاءالله تا عید فطر فروش‌ها بهتر خواهد شد.

خانی در ادامه به ارائه راه‌حلی برای فروش بهتر گیشه پرداخت و افزود: به نظر من باید قیمت فروش بلیت‌ها به روش پلکانی باشد؛ چرا باید قیمت بلیت سانس ساعت ۱۰ صبح شنبه با ۱۰ شب ۵ شنبه یکی باشد و این یک روند اشتباه است، باید ضریب سانس‌ها رعایت شود.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه طرح‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان چندان موفق عمل نکردند، گفت:نیم بها بودن سانس‌ها مفید نبود زیرا ساعاتی که برای آن اختصاص داده بودند تاثیری بر فروش نداشت و تا ساعت ۵ بیشتر نبود. مردم تا قبل از افطار به سینما نمی‌روند و بقیه ساعات نیز مثل مواقع دیگر سال بود بنابراین باید بقیه ساعات شب نیز نیم بها می‌شد و در این مورد تبلیغات می‌کردند به هرحال باید یک کار دسته جمعی اتفاق می‌افتاد و توسط شهرداری یا دولت حمایت و اطلاع رسانی می‌شد.

این پخش کننده با تاکید بر اینکه باید تنوع ژانر در سینما وجود داشته باشد، گفت: فیلم‌های کنونی، فیلم‌های خوبی هستند ولی اینکه سانس بیشتری به فیلم کمدی اختصاص داده می‌شود، طبیعتا سینمای اجتماعی هویت خودش را از دست می‌دهد این یک مشکلی است که در نهایت به سینمای ایران صدمه وارد می‌کند، زیرا که ما باید تنوع ژانر داشته باشیم. قطعا یک جایی این کمدی را مردم ما پس می‌زنند مثلا در سال‌های ۸۵،۸۶ ژانر کمدی را پس زدند و دیگر مخاطب نداشت.

یک پخش کننده و تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه توجه به فیلم‌های کمدی بیشتر از ژانرهای دیگر است، گفت: متاسفانه فیلم‌های اجتماعی حتی اگر خوب باشند چون ما بهای بیشتری به فیلم‌های طنز و کمدی می‌دهیم دیده نمی‌شوند؛ اساسا سینماداران ما هم همه دوست دارند فیلم کمدی اکران کنند بنابراین حتی اگر فیلم‌های اجتماعی خوبی هم داشته باشیم فرصت دیده شدن ندارند که بخواهند فروش داشته باشند.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • هشدار به صداوسیما برای انتشار اخبار نادرست درباره کرونا
  • آخرین وضعیت بازارهای صادراتی ایران با کشورهای همسایه پس از شیوع کرونا
  • شهر ووهان پس از دو ماه از قرنطینه خارج شد
  • جهش چشمگیر شاخص بورس تهران
  • ماشین بهتاش در پایتخت۶ چیست؟ (عکس)
  • بنیامین بهادری مهمان امشب «دورهمی» است
  • روحانی: دولت ٩٠درصد هزینه‌ بیماران کرونا را پرداخت می‌کند
  • آخرین آمار کرونا در کشور؛ تعداد جانباختگان از ۲۵۰۰ نفر گذشت
  • تصویب بسته نجات آمریکا در مجلس
  • شتاب تورم امسال کاهش می یابد/ بازار ارز و سکه به ثبات رسیده است
  • پاسخ گوترش به ایران: سازمان ملل خواستار کاهش تحریم‌ها در بحبوبحه شیوع کرونا است
  • رشد 11 هزار و 254 واحدی شاخص بورس تهران
  • ماجرای ارسال دستکش یا اقلام آلوده به ویروس با پاکت نامه!
  • رونمایی از نخستین دستگاه تست سیار کرونا توسط بسیج
  • جهانگیری: اگر نیاز باشد در آینده ممکن است محدودیت‌ها بیشتر شود
  • روحانی: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا 20 فرودین ادامه دارد
  • استفاده از ناوگان تاکسیرانی برای ارسال خرید‌های اینترنتی
  • مسکو: آمریکا در مسیر مبارزه ایران با کرونا مانع‌تراشی می‌کند
  • تخت‌روانچی: آمریکایی‌ها فقط ادعا دارند که غذا و دارو تحریم نیست
  • بهرام قاسمی: آنهایی که این روزها از تحریم سخن می‌گویند مسئول مرگ هزاران انسان بیگناه هستند
  • احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در 12 استان کشور وجود دارد
  • حسینی بای بازیگر سریال نوروزی شد
  • جزییات طرح ترافیک تهران؛ اجرا از ۱۶ فروردین
  • اعدام در انتظار آقای خوش صدا خواهد بود؟
  • شایعات خطرناک برای مقابله با ویروس کرونا (عکس)
  • تکذیب مطالب منتشره با نام “سرهنگ محمدی از اطلاعات ناجا”
  • بحران کرونا؛ احتمال تعطیلی جایگاه‌های بنزین
  • کلاهبرداری با نام «کرونا» و توصیه های پلیس فتا
  • مواظب خریدهای خود با استفاده از کارت‌های بانکی باشید
  • واشنگتن‌فری‌بیکن: آمریکا با آزادسازی دارایی‌های ایران مخالفت کرد
  • Ad