آمریکا از آسانژ شکایت می‌کند

    کد خبر :419635

آمریکا در ادامه خصومت خود با بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس، شکایت جدیدی را علیه وی مطرح می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی استار، آمریکا در نظر دارد شکایتی را علیه «جولیان آسانژ» در دادگاه های ایالتی این کشور مطرح کند.

در همین رابطه شکایتی در ویرجینیا علیه بنیانگذار سایت ویکی لیس مطرح شده است. این شکایت محرمانه بوده اما دادستان های آمریکا به اشتباه آن را افشا کرده اند.

در همین رابطه حساب توئیتری ویکی‌لیکس نوشت: «دستگاه قضایی آمریکا به‌طور تصادفی از طرح اتهامات مخفی علیه جولیان آسانژ پرده برداشت. به‌نظر می‌رسد این اتفاق به‌صورت سهوی و هنگام انتشار موارد اتهامی در پرونده دیگری که به ایالت ویرجینیا مرتبط بوده، روی داده است».

هنوز جزییات بیشتری از سوی مقام‌های رسمی درباره این اتهامات منتشر نشده است، اما وال‌استریت ژورنال می نویسد که احتمال دارد اتهامات آسانژ مربوط به جاسوسی به دلیل انتشار اسناد محرمانه نظامی باشد.

روزنامه واشنگتن پست هم می نویسد که قاضی پرونده آسانژ خواستار پنهانی‌بودن این پرونده «تا دستگیری آسانژ» شده است.

جولیان آسانژ از بهار سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در شهر لندن پناهنده شده است. او نمی‌تواند از این ساختمان خارج شود، چرا که در صورت خروج، پلیس بریتانیا او را بازداشت خواهد کرد. او به اتهام تجاوز و آزار جنسی در سوئد تحت تعقیب است و دادگاهی در آن کشور، حکم جلب او را صادر کرده است.

پیشتر گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن داشت که «لنین مونرو» رییس‌ جمهوری اکوادور ممکن است آسانژ را از سفارت این کشور در لندن اخراج کند و به دولت بریتانیا تحویل دهد. مورنو چند ماه پیش، در جریان سفری به اسپانیا، گفته بود هیچ‌گاه موافق فعالیت‌های جولیان آسانژ نبوده است.

اکوادور بهار سال جاری اعلام کرد که دسترسی آسانژ به اینترنت را برای جلوگیری از مداخله او در امور دیگر کشورها، قطع کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید