عراق شرایط زائران ایرانی مراسم اربعین را تسهیل کند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
    کد خبر :357362

سفیر ایران در عراق در دیدار با وزیر خارجه عراق، خواستار همکاری و هماهنگی مسئولین ذیربط عراقی جهت ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم اربعین از جمله اخد ریال جهت تعرفه ویزای عراق شد.

به گزارش مهر، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با ابراهیم جعفری وزیر خارجه آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، در این دیدار راه‌های گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور مورد بررسی دو طرف ایرانی و عراقی قرار گرفت.

سفیر کشورمان با اشاره به روابط عمیق تاریخی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور همسایه، ضمن تشکر از همکاری دولت و ملت عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین گذشته خواستار همکاری وهماهنگی مسئولین ذیربط عراقی جهت ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم با شکوه اربعین از جمله اخد ریال جهت تعرفه ویزای عراق شد.

مسجدی در این دیدار با اشاره به ادامه آتش سوزی در بخش عراقی هور العظیم و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن برای مردم استان خوزستان خواستار رسیدگی به این موضوع و همکاری بیشتر طرف عراقی برای مهار سریعتر آن شد.

وزیر خارجه عراق هم در این دیدار اظهار داشت: همراهی جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق در شرایط سخت مبارزه با تروریسم از جمله داعش فراموش شدنی نیست و این امر موجب شده که روابط دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش پیدا کند.

وی بر آمادگی طرف عراقی جهت همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری با شکوه مراسم اربعین آینده تاکید کرد.

جعفری با اشاره به دعوت رسمی خود از ظریف برای سفر به عراق ابراز امیدواری کرد با این سفر شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید