سعد حریری: تشکیل دولت دشوار است اما محال نیست

    کد خبر :357118

نخست‌وزیر مکلف لبنان تأکید کرد که اگر دولت به زودی تشکیل نشود اسامی کسانی را که در روند تشکیل دولت کارشکنی می‌کنند، اعلام خواهد داد.

به گزارش بازتاب، به نقل از العهد، سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در پایان نشست فراکسیون جریان المستقبل در پارلمان گفت:‌من به عنوان نخست‌وزیر مکلف اختیارات خود و آنچه در قانون اساسی در این باره وجود دارد را به خوبی می‌دانم و بر همین اساس رفتار می‌کنم و هر گروه سیاسی اگر ملاحظاتی دارد آن اعلام کند.

وی گفت: هیچ کسی نمی‌تواند برای من مهلت تعیین کند به جز آنچه که در قانون اساسی آمده است. اینکه یک وزیر می‌خواهد شرح و توضیح قانونی برای من بنویسد من به آن اهمیتی نمی‌دهم وگرنه دچار سرگردانی و آشوب خواهیم شد. من نخست‌وزیر مکلف هستم و باقی خواهم ماند و من کسی هستم که با همکاری رئیس‌جمهور دولت را تشکیل خواهم داد.

حریری افزود: مسئولیت تسریع در تشکیل دولت مسئولیت تمامی طرف‌ها برای ممانعت از وخامت اوضاع اقتصادی در کشور است. اگر دولت به زودی تشکیل نشود من مجبورم اسامی کسانی را که در روند تشکیل دولت کارشکنی می‌کنند اعلام کنم.

وی فاش کرد که تماس تفلنی با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان داشته و با انجام برخی تماس‌ها درباره پرونده تشکیل دولت توافق کرده‌اند. حریری قرار است طی چند روز آینده با عون و گروه‌های سیاسی دیداری داشته باشد.

حریری گفت: دشوارهایی درباره تشکیل دولت وجود دارد اما تشکیل دولت محال نیست و ما اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در آن همگی از سهمیه‌های وزارتی خود اطلاع دارند. مسئله مهم این است که کسی احساس نکند که بازنده است.

وی درباره اینکه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تشکیل دولت را به دادگاه بین المللی ربط داده، گفت: موضوع تشکیل دولت رابطه‌ای با هیچ مسئله‌ای ندارد. موضع حزب‌الله نسبت به دادگاه بین المللی تغییری نکرده است و اظهارات سید حسن نصرالله در این باره چیز جدیدی نیست.

حریری به اهمیت هماهنگی برای موفقیت طرح روسیه درباره آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: ما باید با طرح آن‌ها درباره روس‌ها همکاری کنیم و این وظیفه ماست. ما می‌خواهیم آوارگان به کشورشان بازگردند اما همه می‌دانند که هیچ کسی از جامعه بین الملل آماده این نیست که یک سکه برای تحقق این هدف بپردازد. حتی روس‌ها هم نتوانستند بدون کمک سازمان ملل آوارگان را به مناطقشان بازگردانند. این مسئله باید به همکاری تمامی اعضای جامعه بین الملل حل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید