دستگیری 195 اوباشگر تهران

  • حوادث
  • دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۳۶
    کد خبر :355784

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 195 نفر از اراذل و اوباش تهران در عملیات سراسری پلیس خبر داد.

سردار حسین رحیمی در اجرای سومین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش که امروز در مقر پلیس امنیت برگزار شد، اظهار کرد: امروز سومین مرحله از برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و مرتکبان جرایم مرتبط با امنیت اخلاقی در تهران به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این عملیات 108 واحد صنفی که به پاتوق این افراد تبدیل شده و عمدتا باشگاه‌های بدنسازی و قهوه‌خانه‌ها بود مورد بازرسی قرار گرفت، تصریح کرد: برخی از این افراد حتی سبب نارضایتی مالکان این واحدها نیز شده بودند که در همین راستا اقدامات لازم صورت گرفته و به واحدهای صنفی نیز تذکرات لازم داده شد.

رحیمی با بیان اینکه 50 پارک و تفرجگاه که اراذل و اوباش در آن حضور داشتند مورد بررسی قرار گرفت و پاکسازی شد، گفت: همچنین 20 نقطه که به صورت مکرر از سوی شهروندان به پلیس اعلام شده بود مورد بررسی قرار گرفته و این نقاط نیز پاکسازی شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در مجموع 195 نفر از اراذل و اوباش که عمدتا از اراذل و اوباش سطح دو و سه بودند دستگیر شدند، اظهارکرد: متاسفانه 40 نفر از این افراد زیر 18 سال سن داشتند که از آنان تعهد اخذ شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

رحیمی از کشف تجهیزات دریافت از ماهواره و اقلام ضد فرهنگی نیز از این افراد خبر داد و گفت: از این افراد 7700 ریسیور و تجهیزات دریافت از ماهواره شش میلیون سی دی غیر مجاز و مستهجن، 13 قبضه سلاح جنگی شکاری و … کشف و ضبظ شد.

وی درباره جرایم این افراد نیز گفت: این افراد که حدود 90 نفرشان سابقه دستگیری و شرارت پیش از این را نیز داشته‌اند به اتهام جرایمی چون زورگیری، غصب عناوین، تخریب اموال عمومی، درگیری مسلحانه، کری خوانی و صلب آسایش در فضای حقیقی و مجازی و … دستگیر شده اند.

رحیمی با تاکید بر اینکه اجازه فعالیت و ایجاد ناامنی را به اراذل و اوباش نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد نیز به تازگی از زندان آزاد شده بودند که مجددا اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته و دستگیر شدند.

رحیمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه این افراد عمدتا در چه نقاطی از تهران دستگیر شدند نیز گفت: اگر منظور نظارت بر حاشیه شهرهاست که پلیس نظارت خوبی در نقاط حاشیه‌ای تهران دارد؛ اما اگر محل‌های دستگیری است که باید بگویم این افراد در تمامی نقاط تهران اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کرده و نمی‌توان گفت که تنها در یک نقطه یا محل بوده است.

به گزارش ایسنا،رئیس پلیس تهران تاکید کرد: اجرای چنین طرح‌هایی در آینده ادامه خواهد داشت و پلیس بر حسب وظایفی که بر عهده دارد اجازه فعالیت به اراذل و اوباش، مزاحمین و مخلان نظم و امنیت عمومی را نخواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید