رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

پیدا شدن اعضای بدن دربین زباله‌های بیمارستانی محال است/ مشکل درپروسه ضدعفونی ودفع برخی زباله‌ها

    کد خبر :355355

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر لزوم تعیین تکلیف زباله‌های بیمارستانی در جلسه مشترک وزرات بهداشت و شهرداری تهران تأکید کرد.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تعیین تکلیف زباله های بیمارستانی با بیان اینکه امحاء زباله‌های بیمارستانی، وظیفه تولید کننده زباله عفونی یعنی بیمارستان‌ها است، گفت: به خصوص پروسه غیرعفونی و “اتوکلاو” کردن زباله ها با بیمارستان است.

وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر پیدا شدن اعضای بدن در میان زباله‌های بیمارستانی گفت: برخی گزارشها مبنی بر اینکه نسوج و اعضای بدن در میان زباله ها وجود داشته، منتشر شده؛ اما به نظر محال است، چراکه همه تمهیدات در نظر گرفته می‌شود.

خداکرمی افزود: البته قبول دارم که در پروسه ضدعفونی، جمع آوری و دفع برخی از زباله‌ها در مراکز مشکل وجود دارد؛ اما می‌طلبد که مدیریت شهری و وزارت بهداشت با یکدیگر جلسه‌ای برگزار کنند تا همکاری‌ها افزایش یابد.

برای زباله‌های بیمارستانی با هیچ کس ملاحظه‌ای نداریم

وی با بیان اینکه میکروب‌های موجود در زباله های بیمارستانی امکان انتقال به خاک و آب را دارند و به همین دلیل در بحث زباله‌های بیمارستانی با هیچ کس ملاحظه‌ای نداریم، ادامه داد: در صورت ارائه گزارشی در مورد تخلفات بیمارستان‌ها سریعا وارد شده و اخطارهای لازم را به بیمارستان خاطی خواهیم داشت و با اینکه بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌ها داریم تا در مورد نحوه چرخه دسته بندی زباله‌هایشان گزارش تهیه کنیم؛ اما از مردم نیز درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده مراتب را اطلاع دهند.

انتهای پیام

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید