نماینده مردم تهران:

برای انتخابات شورایاری‌ها به دنبال راهکار قانونی هستیم

    کد خبر :336308

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت و نقش شورایاری‌ها در حل معضلات محلات شهر تهران، گفت: برای انتخابات پیش‌روی شورایاری‌ها به دنبال راهکار قانونی هستیم.

علیرضا محجوب در جلسه بررسی مشکلات محلات منطقه ۶ که در محل مسجدالسادات این منطقه برگزار شد، گفت: مجلس محل قانونگذاری است و تدوین و تنظیم قانون و نظارت بر آن را بر عهده دارد. قطعا اجرا بر عهده شهرداری، فرمانداری و استانداری است.

وی افزود: جلساتی که با محوریت بررسی مشکلات محلات مناطق تهران برگزار می‌شود با این هدف است که مشکلات را از زبان شهروندان محلات بشنویم و به اتفاق نمایندگان شورا و حضور فرماندار بتوانیم این معضلات را بررسی و نهایتا به نتیجه برسانیم. بی‌تردید با پیگیری فرمانداری تهران شاهد حداقل بخشی از این مشکلات در محلات تهران خواهیم بود.

محجوب با اشاره به نبود قانون برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، گفت: بحث انتخابات شورایاری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است اما به دلیل آنکه در هیچ کجای قانون اسمی از آن برده نشده است، دوستان ما در شورای شهر تهران و در دوره نخست به درستی این موضوع را دنبال کردند.

وی ادامه داد: اعتقاد بر این است که شوراها باید از محلات شروع شوند، قانون اساسی نیز به همین ترتیب شوراها را می‌شمارد اما در قانون شوراها از این موضوع غفلت شد. امیدواریم بتوانیم برای این موضوع راهکار قانونی در مجلس شورای اسلامی پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، علی نوبخت دیگر نماینده مردم تهران نیز در این جلسه با اشاره به تلاش انجام شده در دولت برای حل مشکلات سلامت شهروندان، گفت: در ابعاد پزشکی، دولت و مجلس تلاش کردند که در حوادث و روزهای مبادا مردم دچار “چه کنم چه کنم” نشوند، به شکلی که امروز در اورژانس باید افراد بدون پرداخت وجه بستری شوند لذا یکی از برنامه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران موضوع سلامت شهروندان بوده است. در این دولت نیز این موضوع تحت عنوان طرح سلامت در کل کشور در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه قیمت دارو تحت هیچ شرایطی نباید افزایش پیدا کند، افزود: با توجه به ارز و سوبسیدی که برای دارو پرداخت می‌شود تلاش بر این است که مردم برای خرید دارو پرداخت بیشتری نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس به موضوع فریز بودن املاک در اطراف دانشگاه تهران، امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی در منطقه ۶ اشاره کرد و افزود: این موضوع حتما پیگیری خواهد شد و از طریق دستگاه‌های ذیربط و با پیگیری نمایندگان مردم حل و فصل خواهد شد. اهالی محلات منطقه ۶ می‌توانند در نامه‌ای این موضوع را با سازمان برنامه و بودجه در میان بگذارند، ما نیز از همین طریق موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید