عضو اتاق ایران: افزایش قیمت ارز با اراده دولت بوده است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۴۸
    کد خبر :335625

عضو اتاق ایران گفت: دولت می توان کنترل کند، البته اگر نخواهد کنترل کند هدفش فقط می تواند این باشد که مردم را با کوپنی کردن کالاها راضی نگه دارد.

شنبه هفته آینده دور نخست اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال می شود اما سئوال این است که چه وضعیتی در انتظار اقتصاد ایران خواهد بود. برخی معتقدند اوضاع تغییری نمی کند، در مقابل کسانی هستند که می گویند تجربه اقتصاد ونزوئلا در ایران تکرار می شود.

جمشید عدالتیان درباره وضعیت اقتصادی ایران بعد از اعمال بخش اول و دوم تحریم های آمریکا در 13 مرداد و 13 آبان به نامه نیوز گفت: دولت آمادگی خودش را برای مدیریت اوضاع اعلام کرد، تا توانست و امکان داشت به ذخیره ارز پرداخت.

وی درباره تکرار تجربه اقتصاد ونزوئلا در ایران بیان کرد: بعید می دانم تجربه اقتصاد ونزوئلا در ایران تکرار شود. احتمالا به سمت جیره بندی و اقتصاد کوپنی می رویم. البته الان نه ولی در آبان ماه وقوع این اتفاق بعید نیست.

عضو اتاق ایران اظهار کرد: از 13 آبان به بعد قیمت ها آنقدر افزایش پیدا می کند که مردم برای کوپنی شدن کالاها و جیره بندی خواهش می کنند. در واقع دولت دارد این مسیر را می رود که بر اثر افزایش زیاد قیمت ها، مردم خودشان خواستار مداخله بیشتر دولت در بازار و دریافت کوپن شوند.

وی ادامه داد: در آن فضا دولت یکسری جنس های احتکاری را خواهد گرفت و اعلام خواهد کرد که «برای اجرای عدالت مکانیزم راهکار مناسب جیره بندی است».

عدالتیان درباره پیش بینی یکی از روزنامه ها برای رسیدن قیمت دلار به 25 هزار تومان: دولت می تواند کنترل کند، البته اگر نخواهد کنترل کند هدفش فقط می تواند این باشد که مردم را با کوپنی کردن کالاها راضی نگه دارد. به عبارت دیگر امکان رسیدن قیمت دلار به 25 هزار تومان وجود دارد چون این در اراده دولت است، تاکنون هم هرچقدر ق
یمت ارز افزایش پیدا کرد با اراده دولت انجام شد چون ارز عرضه نکرد و مبادی ورودی ارز را به بازار مدیریت کرد. به نظرم دولت دارد مردم را آماده می کند که متقاضی جیره بندی و کوپنی شدن اقتصاد شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید