اروپایی‌ها در روز چقدر کتاب می‌خوانند؟

    کد خبر :333687

بر اساس آمار منتشرشده توسط موسسه آمار اروپا در لوکزامبورگ، خانواده‌های اروپایی به طور میانگین کمتر از ۱۰ دقیقه در روز کتاب می‌خوانند.

به نقل از «یورونیوز»، در گزارشی که این شبکه با موضوع میزان مطالعه نزد خانواده‌های اروپایی منتشر کرده، آمده است که خانواده‌های اروپایی به طور متوسط تنها ۱.۱ درصد از هزینه‌های مصرفی خود را به خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر اختصاص می‌دهند و به طور میانگین کمتر از ۱۰ دقیقه در روز کتاب می‌خوانند.

این گزارش بر اساس آمار منتشره در یوروستات یا همان موسسه آمار اروپا در لوکزامبورگ، در سال ۲۰۱۶ است که طبق آن مردم این قاره حدود ۹۰ میلیارد یورو یعنی حدود ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را صرف خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر کردند و بدین ترتیب سهم هر یک از ساکنان اروپا حدود ۲۰۰ یورو بوده است.

این در حالی است که طبق بررسی‌های قبلی خانواده‌های اروپایی در سال ۱۹۹۵ حدود ۱.۸ درصد از هزینه‌های مصرفی خود را به خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر اختصاص داده‌اند اما این میزان به تدریج در سال‌های اخیر کاهش یافته و در سال ۲۰۱۶ به حدود ۱.۱ درصد رسیده است.

در گزارش یورونیوز همچنین آمده است که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ نظرسنجی صورت گرفته که بر اساس آن شهروندان اروپایی اعلام کردند که روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه کتاب می‌خوانند. بدین ترتیب مردم فرانسه با میانگین ۲ دقیقه مطالعه در روز کمترین و مردم استونی با میانگین ۱۳ دقیقه در روز بیشترین میزان مطالعه را به خود اختصاص داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید