سفر بشردوستانه رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ به میانمار

    کد خبر :313794

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در سفر به میانمار ضمن دیدار با مقامات رسمی این کشور، از نزدیک در جریان مشکلات مسلمانان روهینگیا قرار گرفت.

به گزارش مهر ، «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در سفر ۵ روزه به کشور میانمار از شهرهای مانگداو و بوتیدانگ در شمال ایالت راخین بازدید کرد و از نزدیک شاهد فعالیت کلینیک‌های سیار بهداشتی که توسط نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اداره می شود بود. وی همچنین شخصا در برنامه توزیع غذا در این مناطق مشارکت کرد.

در پایان این سفر، وی از میزان کمک هایی که به مردم در بخشهای دورافتاده ایالت راخین می شود ابراز خرسندی و در عین حال تاکید کرد که همچنان باید کارهای بیشتری در این مناطق انجام شود.

این سومین سفر مائورر به ایالت راخین بود، اما اولین باری است که توانست از مناطق شمالی این ایالت بازدید کند. در ادامه سفر بشردوستانه خود، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ به بنگلادش می رود تا از شهر کاکس بازار بازدید کند و از نزدیک شاهد شرایط این منطقه باشد و با مردم و مقامات دیدار کند.

بعد از بازدید از راخین، مائورر گفت که تحت تاثیر مطالبی که مردم محلی با او درمیان گذاشتند قرار گرفته است.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: در صحبت هایم با مردم محلی، خانمی به من گفت که به دلیل بی ثباتی و تاثیرات اقتصادی ناشی ازخشونت های تابستان گذشته مجبور شده است مغازه اش را تعطیل کند. او و دیگر اهالی روستا از خارج شدن از روستایشان هراس داشتند و این مسئله آنها را بیش از پیش نیازمند دریافت کمک های اضطراری کرده است.

مائورر همچنین گفت در یکی از روستاهایی که او بازدید کرده است تنها یک چهارم ساکنان باقی مانده اند و مابقی مجبور به فرار شده اند. این تعداد بالای مهاجرت، باقی مانده ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، به خصوص در حوزه های کسب و کار و معیشت.

در طول این سفر، مائورر توانست با جوامع مختلف در روستاها دیدار کند، از جمله جوامع راخین، مسلمان، هندو و همچنین رهبران جوامع محلی و نمایندگان دولت های محلی.

روز جمعه (هشتم تیر)، مائورر با «یو وین مینت» رئیس جمهوری میانمار، و «آنگ سان سوچی» مشاور دولت، و همچنین با ژنرال ارشد «یو مین آنگ هلینگ» دیدار کرد.

به گفته مائورر، وی گفتگوهای سازنده ای با مقامات میانمار داشته است و با آنها در رابطه با نقش ویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ و ارزش افزوده اش در امور بشردوستانه و حمایتی صحبت کرده است. وی همچنین بر تعهد بلندمدت سازمانش به مردم میانمار تاکید کرد، به ویژه در حمایت از افرادی که متاثر از درگیری و خشونت ها هستند از جمله درایالت های راخین، کاچین و شان.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: برنامه های مقدماتی بشردوستانه نیازمند رابطه ای بر مبنای اعتماد با تمامی بازیگران و مقامات است. من معتقدم که تعامل پایدار ما در میانمار با رویکرد بی طرف، بی غرض و مستقلمان و همچنین شیوه محرمانه ما در پرداختن به موضوعات حساس با طرفین، پاسخ امروزمان به بحران را سرعت می بخشد.

مائورر تاکید کرد کمیته بین المللی صلیب سرخ آماده است تا در راستای پیشنهادات کمیسیون مشورتی «کوفی عنان»، به ایجاد راه حل های پایدار در راخین کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید