معاون آموزشی وزارت علوم خبر داد

آخرین تصمیمات برای حذف کنکور در سال ۹۸/کنکور رشته‌های پر متقاضی فعلا حذف نمی‌شود

    کد خبر :312288

معاون آموزشی وزارت علوم از طراحی فاز اول حذف کنکور برای رشته های کم متقاضی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور که امروز در دانشگاه علم و صنعت صورت گرفت به آخرین تغییرات حذف کنکور اشاره کرد و افزود: کنکور یکی از دغدغه های جامعه و آموزش عالی است و با تدابیری که می توان برای آن اندیشید، می توان از اثر روانی و اجتماعی آن کاهش داد و البته یکی از موضوعات ما در وزارت علوم بحث حذف کنکور است و به همین منظور کارگروهی نیز تشکیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر طرحی در وزارت علوم در دست تدوین است تا بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که در قالب آن، آن دسته از داوطلبانی که به صورت طبیعی می توانند وارد دانشگاه شوند، بدون شرکت در فرآیند کنکور وارد دانشگاه شوند.

دکتر شریعتی خاطر نشان کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر مباحث مختلفی درباره نوع تغذیه و یا حتی میزان استرس داوطلبان کنکور در برنامه های مختلف مطرح شده است و این نشان می دهد که کنکور بخشی از دغدغه خانواده ها و دارای اثر روانی است که خوشبختانه بخشی از این دغدغه ها قابل برطرف کردن است و با توجه به اینکه در برخی از رشته ها نیاز به شرکت کنکور نیست، این فشار روانی کاهش می یابد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: امیدواریم وزارت علوم بتواند طرح بدون کنکور را در فاز اول برای رشته‌های کم متقاضی با تدابیری که با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آن می‌اندیشند، اجرایی کند، البته رشته‌های پرمتقاضی به دلیل وجود رقابت سنگین در آنها ممکن است که تا مدت‌ها در قالب کنکور دانشجو پذیرش کنند، هر چند که من معتقدم در رشته های پرمتقاضی نیز می توان به تدریج پذیرش را به دانشگاه ها واگذار کرد. امیدواریم بتوانیم آن درصد از جمعیت کنکوری را که می‌توانند با سوابق تحصیلی) وارد دانشگاه شوند، بدون حضور در فرآیند کنکور پذیرش کنیم. در صورت هماهنگی دستگاه‌ها این تغییرات برای سال ۹۸ اعمال خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید