روش جدید کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت

    کد خبر :311078

محققان آمریکایی به روش جدید دست پیدا کردند که با کمک آن مبتلایان به دیابت به جای تزریق انسولین با مصرف قرص آن، قند خون را کنترل می‌کنند.

در روش جدید بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند از طریق بلعیدن قرص انسولین سطح قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند و نیازی نیست یک یا دو بار در روز انسولین تزریق کنند.

درصورتیکه این روش مورد تایید قرار گیرد می‌تواند کیفیت زندگی بیش از ۴۰ میلیون مبتلا به دیابت نوع یک در جهان را ارتقا دهد. انسولین درمانی که از طریق تزریق انسولین زیر پوست انجام می‌شود به طور کلی سطح گلوکز خون بیشتر مبتلایان به دیابت را کنترل می‌کند.

به گفته محققان آمریکایی هر چند برخی از بیماران مبتلا به دیابت به دلیل درد، ترس از سوزن و تداخل تزریق انسولین با فعالیت‌های طبیعی نمی‌توانند به راحتی با تزریق انسولین کنار آیند.

پیدا کردن روشی برای دریافت انسولین به شکل خوراکی می‌تواند مبهم و دست نیافتنی باشد زیرا این پروتئین پس از مواجهه با فضای اسیدی معده نمی‌تواند به خوبی با شرایط سازگار شود.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: نکته کلیدی در این رویکرد جدید این است که انسولین در مایع یونی تشکیل شده از “کولین” و “گرانیک اسید” وارد بدن شده و داخل کپسول‌هایی گذاشته می‌شود که دارای پوشش مقاوم در برابر اسید است.

به گزارش ایسنا ،به گفته محققان این دارو که به راحتی قابل تولید است را می‌توان مدت بیش از دو ماه در دمای محیط نگه‌داری کرد و مدت زمان نگه‌داری از آن نسبت به برخی انسولین‌های تزریقی موجود در بازار بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید