بررسی مشخصات فنی، طراحی و ویژگی های گوشی نوکیا 9

    کد خبر :307751

نوکیا 9 پرچمدار منحصربه‌فرد اچ ام دی گلوبال است که از سال 2017 منتظر معرفی آن هستیم. با توجه به نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی گوشی نوکیا 9 (Nokia 9) در این مطلب تصمیم داریم با بررسی شایعات منتشر شده پیرامون این گوشی تا امروز، ویژگی ها، مشخصات فنی و قابلیت های آن را مشخص کنیم.

تقریبا از انتهای ابتدای سال 2017 منتظر رونمایی گوشی نوکیا 9 هستیم، اچ ام دی گلوبال وعده داده بود در این سال چند گوشی اندرویدی شامل حداکثر دو پرچمدار ارائه خواهد کرد. این شرکت در نهایت یک پرچمدار با نام نوکیا 8 ارائه داد، به همین دلیل هنوز از نوکیا 9 خبری نیست.

این شرکت مجددا وعده داده در سال 2018، دو گوشی هوشمند پرچمدار معرفی خواهد کرد. اولین مدل یعنی نوکیا 8 سیروکو مدتی پیش معرفی شد، به همین دلیل اکنون به انتظار رونمایی از نوکیا 9 نشسته‌ایم. اما چرا این گوشی تا این اندازه اهمیت داشته و چرا رونمایی آن خطری برای دیگر پرچمداران محسوب خواهد شد؟ با بررسی شایعات پیرامون این گوشی تا امروز به جواب این سوال‌ها پی می‌بریم.
طراحی گوشی نوکیا 9

متاسفانه درباره این بخش از پرچمدار آتی نوکیا اطلاعات زیادی در دسترس نیست. اچ ام دی گلوبال هم‌رده با دیگر گوشی‌سازان برای پیشرفت در طراحی بدون حاشیه تلاش نکرده است، اما بعید می‌دانیم نوکیا 9 همچون مدل قبلی، به طور کامل فاقد طراحی بدون حاشیه باشد. بعید نیست این سبک طراحی همراه با به کار بردن یک ناچ در بالای نمایشگر پیاده‌سازی شود.

مجددا با در نظر گرفتن دیگر پرچمداران می‌توان گفت گوشی Nokia 9 دارای بدنه‌ای تمام شیشه‌ای خواهد بود. استفاده از نسبت ابعاد تصویری متفاوت، ویژگی دیگری است که در نوکیا 8 رعایت نشد، اما بعید می‌دانیم اچ ام دی گلوبال در سال 2018 نیز از آن چشم‌پوشی کند.
نمایشگر

بر اساس شایعات، گوشی نوکیا 9 به یک نمایشگر 5.7 اینچی مجهز خواهد شد. این حداقل میزان ابعادی است که می‌توان برای پرچمدار آتی این برند قدیمی دنیای موبایل متصور شد. حال هر چه طراحی بدون حاشیه گوشی بهتر باشد، احتمال افزایش اندازه صفحه نمایش نیز بیشتر می‌شود.

متاسفانه نوع این پنل هنوز مشخص نیست، اما امیدواریم در صورت استفاده از پنل LCD به جای AMOLED، حداقل پنلی به کیفیت نوکیا 8 درون آن به کار برده شود. یکی دیگر از شایعات پیرامون صفحه نمایش این گوشی، به کار رفتن اسکنر اثر انگشت زیر آن است.
مشخصات فنی

نوکیا 9 را یک پرچمدار سال 2018 می‌دانیم، به همین دلیل حدس استفاده از تراشه اسنپدراگون 845 درون آن کار سختی نیست. این چیپست با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراه خواهد شد. حداقل میزان حافظه داخلی که می‌توان برای این گوشی متصور شد، 128 گیگابایت است.

دوربین

متاسفانه همانند دیگر بخش‌ها، پیرامون دوربین گوشی نوکیا 9 نیز اطلاعات زیادی در دسترس نیست. اما یک شایعه درباره دوربین این گوشی به حدی جذاب است که دوست داریم ساعت‌ها درباره‌اش صحبت کنیم!

استفاده از دوربین دوگانه حتی در گوشی های میان‌رده نیز تبدیل به امری عادی شده است. در این شرایط هواوی با استفاده از دوربین سه گانه در پی 20 پرو توجه همه را به خود جلب کرد.

دوربین پنج گانه

اگر شایعه استفاده از دوربین پنج گانه در پرچمدار آتی نوکیا تبدیل به واقعیت شود، دنیای تکنولوژی از خوشحالی منفجر خواهد شد! البته برخی عقیده دارند دوربین پنج گانه، ویژگی نوکیا 10 خواهد بود، گوشی هوشمندی که یک یا دو سال دیگر معرفی می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

اچ ام دی گلوبال در سال 2017 اعلام کرد یک یا دو پرچمدار به بازار عرضه خواهد کرد، اما در نهایت از عدد یک استفاده شد! اما این شرکت امسال، به صراحت عرضه دو گوشی پرچمدار را اعلام کرده است. پس علاوه بر گوشی نوکیا 8 سیروکو باید منتظر یک گوشی بالارده دیگر نیز باشیم. انتظار می‌رود همگام با موج دوم معرفی پرچمداران جدید توسط گوشی‌سازان که در نیمه‌های تابستان و بعد از نمایشگاه IFA آغاز می‌شود، شاهد معرفی نوکیا 9 نیز باشیم. با این حال بعید نیست رونمایی آن تا انتهای سال جاری به طول بینجامد.

اچ ام دی گلوبال قرار نیست همچون وان پلاس و شیائومی یک قاتل پرچمدار ارائه کند، به همین دلیل می‌توان برای نوکیا 9 قیمت کف 800 دلار تعیین کرد. اگر ویژگی‌هایی همچون استفاده از بدنه تمام شیشه‌ای، 8 گیگابایت حافظه رم و مخصوصا دوربین پنج گانه واقعی باشند، این قیمت حتی به هزار دلار رسیده و احتمالا آن را نیز رد خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید