واکنش حسام‌الدین آشنا به اظهارات برجامی سعید جلیلی: چند بابک و رضا در دوران تحریم‌ها از پول نفت ارتزاق کردند؟

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۲
    کد خبر :293297

مشاور رئیس جمهور به اظهارات سعید جلیلی واکنش نشان داد.

حسام‌الدین آشنا در واکنش به اظهارات سعید جلیلی نوشت: آقای دکتر جلیلی مرقوم فرموده اند: اینکه اوباما بعد از برجام گفت اگر توافق صورت نمی گرفت، تحریم ها خود به خود فرو می پاشید عین واقعیت است.براساس اعلام رسمی مسئولین وقت وزارت نفت و اذعان مسئولین فعلی در سالهای 90 تا 92 در اوج تحریم ها بیشترین سکوهای نفتی در حال فعالیت بودند که این مساله باعث تعجب دشمنان شده بود.

خدمتشان عرض می شود:

1. به سخنان اوباما که برای مصرف داخلی در آمریکا بیان شده استناد می کنید و آن را برای مصرف داخلی در ایران خرج می کنید. سخنان ظریف را که برای مصرف خارجی در آمریکا بیان شده را هم برای مصرف داخلی در ایران خرج می کنید. در دوران مذاکرات هم به زبان داخلی با طرف خارجی سخن می گفتید. ظاهرا شما کلا مرد سیاست داخلی هستید نه سیاست خارجی.

2. بر این مبنا در دوره شما هم مذاکره لازم نبود چون تحریم ها خود به خود فرو می پاشید. نمی دانستم تا این حد به سخنان اوباما باور داشتید و آن را عین واقعیت می دانستید. آیا به سخنان ترامپ هم به همین مقدار اعتماد دارید؟

3. بیشترین تعداد سکوهای نفتی که در حال فعالیت بودند چه مقدار نفت تولید می کردند؟ چه مقدار نفت صادر می شد؟ چقدر زیر قیمت صادر می شد؟ چقدر پول آن باز می گشت و وارد اقتصاد می می شد؟ چند بابک و رضا و … از آن ارتزاق می کردند؟

4. اگر سفرها و بازدیدهای تبلیغاتی و پیش انتخاباتی اجازه داد لطفا کتاب هنر تحریم ها نوشته نفیو معمار تحریم های ایران را مطالعه کنید. بعد از خواندن این کتاب با وجدانتان خلوت کنید و ببینید دشمن دانا و دوست نادان چه بر سر کشور آوردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید