نفر دوم کره شمالی وارد نیویورک شد

    کد خبر :292742

معاون رهبر کره شمالی برای انجام گفت و گوهای مقدماتی برای دیدار سران آمریکا و این کشور وارد نیویورک شد.

به گزارش ایرنا، کیم یونگ چول عصر چهارشنبه به هتل ملینیوم محل اقامت خود وارد شد و قرار است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای ضیافت شام با او دیدار و گفت و گو کند.
این دیدار برای روز پنج شنبه هم ادامه خواهد داشت.
کره شمالی و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند به همین دلیل این مقام ارشد کره شمالی باید در نیویورک و در مقر سازمان ملل با وزیر خارجه آمریکا دیدار کند.
یکی از اصلی ترین موضوعات مورد مذاکره مساله برگزاری اجلاس سران دو کشور است ‘کیم جونگ اون’ و ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهور آمریکا تا دو هفته دیگر با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
رییس جمهوری آمریکا هم در پیامی تویتری نوشته است: «تیم بزرگی برای مذاکره با کره شمالی تشکیل دادیم مذاکراتی در خصوص این دیدار در جریان است».
او تایید کرده است: «کیم یونگ چول» از مقامات بلندپایه کره شمالی، در پاسخ به نامه او عازم نیویورک شده است.
پیشتر رسانه های آسیا گزارش داده بودند ‘کیم یونگ چول’ رییس سابق سرویس امنیتی نیروهای نظامی کره شمالی و مشاور ارشد رهبر این کشور در مذاکرات با کره جنوبی، از طریق پکن راهی آمریکا شده است.
اعتقاد بر این است که سفر ‘کیم یونگ چول’ که در حال حاضر مسئولیت معاونت کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی را به عهده دارد، نشان دهنده پیشرفت در برنامه برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی است.
این در حالی است که چند پیش نیز یک هیات آمریکایی به منظور گفت و گو با مقامات کره شمالی و هماهنگی نشست سران دو کشور، در مرز دو کره و در روستای پانمونجوم با هیات کره شمالی نشست مشترک برگزار کردند.
وزارت امور خارجه کره جنوبی روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد هیات کارشناسی آمریکا و کره شمالی هم اکنون در حال مذاکره برای فراهم کردن مقدمات برگزاری اجلاس سران دو کشور هستند.
‘سونگ کیم’ سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی و مذاکره کننده هسته ای سابق این کشور، سرپرستی تیم ایالات متحده را در این سفر به عهده داشت.
تیم ایالات متحده همچنین شامل ‘آلیسون هوکر’ مدیر امور کره شمالی در کاخ سفید و ‘راندال شریور’ دستیار وزیر دفاع در حوزه شرق آسیا بود.
ترامپ روز پنجشنبه گذشته گفت اجلاس سران با کره شمالی را لغو کرده است اما دو روز پس از آن بار دیگر گفت که در نظر دارد تا این دیدار انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید