کدام کودکان در آینده ثروتمند خواهند شد؟

    کد خبر :292540

به نظر شما چه کودکانی در بزرگسالی نسبت به دیگران ثروتمندتر خواهند شد؟ کودکان ساعی و درسخوان؟ کودکان خجالتی؟ و یا کودکان ورزشکار؟.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایکولوژی، بر اساس نتایج تحقیق جدید منتشر شده در نشریه Developmental Psychology هیچ‌یک از انتخاب‌های بالا جواب سوال مطرح شده نیست و جواب این سوال، کودکان نقض‌کننده قوانین هستند که در بزرگسالی ثروتمندتر از دیگران می‌شوند.

در سال ۱۹۶۸ محققان تحقیقی در بین کودکان ۱۲ ساله کلاس ششمی برای بررسی هوش، شخصیت، رفتار و موقعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده انجام دادند.

سپس ۴۰ سال بعد نتایج را با همان دانش‌آموزان بررسی کردند و دریافتند کودکانی که در دوران تحصیل ساعی و درسخوان بودند مشاغل با اعتبار و رتبه خاص داشتند، اما این افراد درآمد زیادی در بزرگسالی نداشتند.

درآمد بالا مخصوص دانش‌آموزان سرکش بود. این کودکان قوانین را نقض می‌کردند و با والدین خود نیز ستیزه داشتند.

اما چرا؟ یکی از دلایل نقض کردن قوانین کودکان ۱۲ ساله قدرت ریسک آنان برای درآمد بالاتر است. همچنین این افراد ترس از تنهایی نداشته، با دیگران رقابت کرده و بر پیشرفت علایق خود تاکید دارند. این افراد اغلب رفتارهای ناپسند و زندگی متفاوتی دارند.

چنین افرادی هیچ‌وقت همرنگ جماعت نشده و از چنین موردی هم حمایت نمی‌کنند. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در نشریه Personality and Social Psychology منتشر شده محققان اعلام کردند: افراد با درآمد کمتر اغلب با دیگران سازگار هستند.

افراد نقض‌کننده قوانین، افرادی موسس، مبتکر و میلیونر هستند.

پس دیگر نگران نقض کردن قوانین توسط کودکانتان نباشید، شاید این مورد مزایای بیشتری در آینده برای آنها داشته باشد و وظیفه شما در قبال این حرکت فرزندتان همدلی است تا حس مهربانی وی ارتقاء یابد.

اما کودک را از نقض قانون نهی نکنید، زیرا واقعا به کسی آسیب نمی‌رساند و با این حس رشد کرده و به شخصی با روحیه قوی تبدیل خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید