مواجهه ایران با چالشی بی‌سابقه/ تکیه کی‌روش به خط دفاعی قدرتمند و ضدحملات تیم ملی

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵
    کد خبر :292290

خبرگزاری «شینهوا» گزارش داد کارلوس کی‌روش و شاگردانش در جام جهانی ۲۰۱۸ با چالشی بی‌سابقه مواجه خواهند شد.

خبرگزاری «شینهوا» چین در گزارشی با تیتر «مواجهه ایران با چالشی بی‌سابقه»، نوشت؛ ایران پیش از این هم سابقه حضور در مسابقات جام جهانی را داشته اما هرگز موفق نشده از مرحله گروهی صعود کند. ایران مشتاق است تا این تابستان در روسیه از نو تاریخ را بنویسد اما باید با مدعیان قدرتمند کسب عنوان قهرمانی یعنی اسپانیا و پرتغال در گروه B مصاف کند.

قدرت اصلی تیم ملی فوتبال ایران، دفاع نفوذناپذیرش است. آنها در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 برای شکست رقبای خود، به طور مکرر به دفاع سرسخت خود متکی بودند. حتی زمانی که تیم ملی در جام جهانی 2014 با حملات آرژانتین مواجه شد، ایران سرسختانه مقاومت کرد تا اینکه لیونل مسی با گلی که در وقت‌های تلف‌شده بازی به ثمر رساند، قلب آنها را شکست.

اغلب مدافعان تیم ملی فوتبال ایران از قدرت‌های اصلی لیگ برتر ایران یعنی پرسپولیس و استقلال هستند. کارلوس کی‌روش پرتغالی می‌تواند بر روی این بازیکنان سرسخت که به لحاظ فیزیکی در شرایط خوبی به سر می‌برند، تکیه کند و رکورد این کار خوب با یکدیگر را تداوم ببخشند.

در خط حمله، کی‌روش می‌تواند از چندین مهاجم با تجربه بازی در باشگاه‌های اروپایی حساب باز کند، سرمربی که می‌تواند نقشی کلیدی در اولین صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی داشته باشد.

سردار آزمون 23 ساله که به او لقب «مسی ایرانی» داده‌اند، تا کنون 23 گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده که از این بین 11 گل را در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به ثمر رساند.

علیرضا جهانبخش ستاره دیگر تیم ملی ایران است. او که در فصل اخیر اردویژه هلند 21 گل به ثمر رساند و تبدیل به اولین بازیکن آسیایی شد که عنوان آقای گل این رقابت‌ها را از آن خود می‌کند، در فرم و شکل سطح بالایی پا به روسیه می‌گذارد. کریم انصاری‌فرد دیگر استعداد خط حمله ایران است، کسی که اثر خود را بر المپیاکوس گذاشته است.

کی‌روش احتمالاً از سیستم 1-3-2-4 استفاده خواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد که خیلی ترکیب تیمش را دستخوش تغییر کند. رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند کی‌روش پس از مسابقات جام جهانی 2018 از سمت سرمربیگری ایران کنار خواهد کشید.

بهترین شانس ایران در گروه B مقابل مراکش خواهد بود، این در حالی است که احتمالاً پرتغال قهرمان اروپا و اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی آزمونی سخت‌تر را برای ایران در این گروه دشوار رقم خواهد زد.

در سال‌های اخیر، ایران برترین تیم آسیایی در رده‌بندی فیفا بالاتر از تیم‌های کره جنوبی و ژاپن بوده است، اما احتمالاً کی‌روش در تقابل با قدرت‌های اروپایی به خط دفاعی و ضدحملات متوسل خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید