کمیته ملی المپیک، پول فدراسیون‌ها و آفتی که باید جلوی آن گرفته شود

  • ورزشی
  • سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶
    کد خبر :291648

پرداخت نیمی از بودجه فدراسیون‌ها از سوی کمیته ملی المپیک اقدام قابل توجهی است، اما مسئولان این نهاد باید مراقب آفت‌های احتمالی در آینده باشند.

کمیته ملی المپیک در ابتدای ماه جاری و در اقدامی که پیش از این سابقه نداشت، اعتبارات در نظر گرفته شده برای فدراسیون‌ها در سال 1397 را منتشر کرد تا به نوعی شفاف‌سازی لازم در این باره در سالی که قرار است بازی‌های آسیایی 2018 نیز برگزار شود، صورت بگیرد.

این کمیته فقط به انتشار اعتبارات فدراسیون‌ها اکتفا نکرد، بلکه ریز مبالغ پرداختی به فدراسیون‌ها در دو ماه نخست امسال را در ابتدای هفته جاری منتشر کرد تا شفاف‌سازی را به اوج خود برساند. البته پرداخت پول به فدراسیون‌ها قرار است تا مقدار بسیار زیادی تا زمان اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی صورت بگیرد تا فدراسیون‌ها مشکلی در برگزاری اردوها و موارد مربوط به این بازی‌ها نداشته باشند.

بدون شک این یک اقدام خوب از سوی کمیته ملی المپیک در راستای کمک به حضور هرچه بهتر کاروان ایران در بازی‌های آسیایی است، اما مسئولان این نهاد باید برخی اقدامات دیگر را نیز انجام بدهند تا از آفت‌های احتمال در آینده جلوگیری کنند.

ابتدا باید مشخص شود که بودجه هر فدراسیون براساس چه متر و معیاری پرداخته شده و فدراسیون‌ با ارائه چه برنامه‌ای، موفق به دریافت بودجه‌اش شده‌است. در واقع سوال اصلی این است که اگر فدراسیون‌ها به برنامه‌‌ها و وعده‌هایی که برای بازی‌های آسیایی داده‌اند، عمل نکنند، این اتفاق چه تاثیری در بودجه آنها خواهد داشت؟

کمیته ملی المپیک هر ساله بودجه‌ای را در اختیار فدراسیون‌ها می گذارد که مبلغ آن نیز هر سال بیشتر از قبل می‌شود. اگر قرار باشد که این بودجه بدون هیچ معیاری به فدراسیون‌ها داده شود و هیچ بازخواستی هم از آنها صورت نگیرد، به نوعی از بین رفتن بیت‌المال است و همه کسانی که در این مسیر دخالت دارند، باید پاسخگو باشند.

به گزارش تسنیم، در واقع باید نظارت بیشتری بر روی عملکرد فدراسیون‌ها در کمیته ملی المپیک صورت بگیرد تا هیچ فدراسیونی با لابی بیشتر نتواند بودجه بیشتری بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید