وقوع خشونت در اعتراضات پیش بینی می شود

    کد خبر :291476

امروزه هوش مصنوعی کاربردهای گسترده ای در صنایع و علوم مهندسی پیدا کرده، اما قرار است محققان حوزه علوم اجتماعی و انسانی هم از آن بهره بگیرند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، انتظار می رود در آینده نزدیک از هوش مصنوعی برای اسکن کردن انواع محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده شود تا مشخص شود چه زمانی یک اعتراض اجتماعی آرام ممکن است به یک حرکت خشونت آمیز مبدل شود.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می گویند در آینده می توان از اطلاعات جمع آوری شده از شبکه های اجتماعی برای پیش بینی احتمال وقوع خشونت در تظاهرات مختلف استفاده کرد و از این طریق امکان برخوردهای خشن انسانی را به حداقل رساند.

روانشناسان و محققان علوم رایانه در این دانشگاه الگوریتم هوش مصنوعی را ابداع کرده اند که با اسکن کردن و تحلیل پست های ارسالی کاربران و بررسی ارتباط آنها با یکدیگر می تواند احتمال وقوع خشونت در هر اعتراض اجتماعی را پیش بینی کند.

این ابزار به نیروهای انتظامی و پلیس هم کمک می کند تا هر چه بهتر برای مهار آشوب ها آماده شوند و جلوی گسترش و تشدید آنها را بگیرند.

به عنوان مثال، الگوریتم یادشده با بررسی مطالب ارسالی در توئیتر می تواند لحن افراد و میزان خصومت موجود در آنها را بررسی کند و میزان احتمال وقوع خشونت را پیش بینی کند.

مرتضی دهقانی یک محقق ایرانی است که در این پروژه همکاری کرده است. وی در این باره می گوید: برای پی بردن به صحت کارکرد الگوریتم یادشده، از آن برای تحلیل ۱۸ میلیون توئیت مربوط به اعتراضات سال ۲۰۱۵ در شهر بالتیمور آمریکا استفاده شده و یافته های این بررسی با آنچه که در عمل رخ داده، تطابق قابل توجهی داشته است.

دهقانی می گوید: قرار است در این زمینه بررسی های بیشتری انجام شود تا میزان دقت این الگوریتم و پیش بینی های آن افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید