روسیه از اپل خواست خدمات تلگرام را متوقف کند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱
    کد خبر :291386

«سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات و فناوری اطلاعات روسیه» (Roskomnadzor) دوشنبه شب در بیانیه ای از شرکت اپل خواست، ظرف مدت یک ماه ارائه خدمات پیام رسان تلگرام را از «اپل استور» روسیه حذف کند.
در بیانیه ای که سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور منتشر کرد، از اپل خواسته است از ارائه تلگرام به کاربران اپلیکیشن‌های اپ استور خودداری کند و پیام‌هایی را که تلگرام برای کاربران ارسال می‌کند، مسدود سازد.
به گزارش ایرنا در ادامه این بیانیه آمده است’ برای اجتناب از اقدامات (تنبیهی) احتمالی، علیه سرویس اپل از این شرکت می خواهیم، در کوتاه ترین زمان ممکن، ما را از اقدامات خود برای حل این مشکل آگاه کند.’
«الکساندر ژاروف» رئیس روسکو منادزور به خبرگزاری اینترفاکس گفت اپل تنها یک ماه برای انجام این تدابیر فرصت دارد.
وی ادامه داد: از آن جا که اپل، شرکتی خارجی است و بوروکراسی در آن زیاد است، به همین خاطر انتظار می رود، مسئولان آن ظرف مدت یک ماه به درخواست ما پاسخ دهند.
ژاروف از توضیح این که چه تدابیری ممکن است علیه اپل اتخاذ شود، خودداری کرد و گفت: در حال حاضر قصد ندارد درباره واکنش‌های احتمالی علیه این شرکت آمریکایی به گمانه زنی بپردازد، اما زمانی که اپل پاسخ داد، اقدام لازم اتخاذخواهد شد. ‘
دادگاه تاگانسکی شهر مسکو با پذیرش شکایت سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمعی روسیه، 24 فروردین ماه 97 حکم به فیلتر پیام رسان تلگرام داد.
ماجرای مسدود سازی تلگرام از آنجا شروع شد که این پیام رسان، درخواست سازمان امنیت روسیه را رد کرد؛ این سازمان با استناد به این که تروریست ها از تلگرام استفاده می کنند، از این پیام رسان خواسته بود، امکان رمزخوانی پیام های شخصی مخاطبان را فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید