پاکستان: بیست سال پیش مجبور شدیم آزمایش هسته‌ای انجام دهیم

    کد خبر :290893

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص جنگ میان پاکستان و هند، وزارت امور خارجه پاکستان اظهار کرد، به دلیل “موضع خصومت آمیز هند”، بیست سال پیش پاکستان “مجبور” به آزمایش تسلیحات هسته‌ای خود شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از روزنامه اکسپرس، محمد فیصل، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیستمین سالگرد آزمایش هسته‌ای ۲۸ مه ۱۹۹۸ تاکید کرد که آزمایش بمب‌های اتمی شانس داشتن آسیای جنوبی بدون سلاح را از بین برد.

فیصل گفت: پاکستان در واکنش به موضع خصومت‌آمیز همسایه‌اش مجبور به اتخاذ این تصمیم برای دفاع از خود شد.

وی افزود: متاسفانه چنین اقداماتی به چشم‌انداز آسیای جنوبیِ بدون سلاح هسته‌ای پایان می‌دهد اما این هدفی است که پاکستان فعالانه آن را دنبال می‌کند.

اوایل ماه جاری خرم دستگیر خان، وزیر دفاع پاکستان جامعه بین المللی را به نادیده گرفتن مسابقه تسلیحاتی “که هند آن را به راه انداخته”، متهم کرد.

این مقام پاکستانی اوایل ماه جاری در سمیناری با عنوان “هند، یک قدرت منطقه‌ای متظاهر” مدعی شد که “جهان چهره واقعی هند را نمی‌شناسد” و جامعه جهانی به مسابقه اسلحه‌ای که هند آن را به راه انداخته توجهی نمی‌کند.

او همچنین از عدم تمایل هند به برقراری روابط تجاری با پاکستان انتقاد کرد.

وزیر دفاع پاکستان در گفت‌وگو با VOA اشاره به نشست دو کره گفت، به رغم خصومت‌ها میان هند و پاکستان، برقراری روابط خوب امکان‌پذیر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید