جوایز اصلی جشنواره ایتالیایی برای ۲ فیلم کوتاه ایرانی

    کد خبر :290835

«روتوش» و «هنوز نه» جوایز اصلی جشنواره SorsiCorti ایتالیا را دریافت کردند.

فیلم‌های کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری و «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتری موفق شدند به ترتیب جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی دوازدهمین دوره جشنواره SorsiCorti ایتالیا را کسب کنند.

در بیانه هیات داوران این جشنواره درباره جایزه فیلم کوتاه «روتوش» آمده است: این فیلم کوتاه با ترکیبی هوشمندانه از طراحی موقعیت، روایت یک داستان منسجم، مضمونی عمیق، هدایت استادانه بازیگرها و ارایه تصویری یکپارچه از وقایع که همگی در خدمت یک داستان تکان دهند هستند، مثال کاملی از خود سینما ارایه می‌دهد.

در بیانیه هیات داوران جشنواره درباره جایزه فیلم کوتاه «هنوز نه» نیز آمده است: «هنوز نه» تبلور درهم آمیختیه کامل مضمون در ذات طبیعی خود با روایت بیرونی داستان است. یک داستان ساده و جهان شمول، بدون فراموش کردن یکدلی با شخصیت‌هایش که فراتر از همه چیز با یک کارگردانی بی نقص به ثمر نشسته است.

به گزارش مهر، در این دوره جشنواره انیمیشن‌های کوتاه «پیشخدمت» به کارگردانی فرنوش عابدی و «در باد می‌وزد» به کارگردانی هژیر اسعدی، فیلم کوتاه «فلت لند» به کارگردانی علیرضا کیمنش و امیر پوستی نیز از ایران حضور داشتند.

دوازدهمین دوره جشنواره SorsiCorti از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ می در ایتالیا برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید