تاثیر کاهش وزن در پیشگیری از سرطان پوست

    کد خبر :290271

متخصصان سلامت در یک بررسی دریافتند کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

چاقی فاکتور خطرزای شناخته شده‌ای در بسیاری از سرطان‌هاست. در این مطالعه متخصصان بررسی کردند آیا کاهش وزن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد؟

در آمریکا، سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان است. تنها در سال ۲۰۱۴، تقریبا ۸۰ هزار نفر به این نوع سرطان مبتلا شدند و برآوردها حاکی از آن است تا پایان سال ۲۰۱۸، این رقم به بیش از ۹۰ هزار نفر می‌رسد. شناخت فاکتورهای خطرزا در بروز انواع سرطان‌ به منظور به حداقل رساندن جمعیتِ در معرض خطر، حائز اهمیت است.

به گفته متخصصان چاقی یکی از فاکتورهای خطرزا در بروز انواعی از سرطان‌ها همچون سرطان کبد، کلیه، روده و پانکراس است.

شناخته شده‌ترین فاکتور خطرزا در بروز سرطان پوست قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شکل مستقیم است. هر چند بررسی‌های اخیر همچنین حاکی از نقش چاقی در بروز این بیماری است.

به تازگی متخصصان بررسی‌های بیشتری در مورد نقش چاقی در ابتلا به ملانوم انجام داده‌اند. پیش از این، متخصصان در مطالعه‌ای بر نقش چاقی در افزایش خطر و سرعت پیشرفت ملانوم پی برده بودند. اما در بررسی اخیر این موضوع مورد مطالعه قرار گرفت که آیا کاهش وزن این خطر را کم می‌کند.

به گزارش ایسنا ،در این بررسی متخصصان سوئدی به مطالعه روی ۲۰۰۰ نفر که تحت جراحی چاقی قرار گرفته بودند و تعدادی دیگر که شرایط مشابهی داشته اما تحت عمل جراحی قرار نگرفته‌ بودند، پرداختند.

آزمایشات آنان نشان داد افرادی که تحت جراحیِ کاهش وزن قرار گرفته بودند به طور چشمگیری در مدت زمان ۱۸ سال، کمتر در معرض ابتلا به ملانوم بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید