ایران و پاکستان مسئولیت‌های مهمی در قبال آینده امت اسلامی بر عهده دارند

    کد خبر :268791

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه ملاقاتهای دو جانبه خود با مقامات عالی امنیتی کشورهای مختلف، صبح امروز با ژنرال ناصرخان جنجوعه، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار و پیرامون تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و مناسبات جاری دو کشور با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دریابان شمخانی در این دیدار با ابراز خرسندی از بهبود نسبی شرایط امنیتی در مرزهای مشترک بر ضرورت افزایش تماس و همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی دو کشوربه منظور توقف کامل اقدامات تروریستی گروهک های شرور وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه تاکید و خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که کشورهای ثالث که هیچ علاقه‌ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیر گذاری منفی داشته باشند.

وی بر ضرورت همکاری دو و چند جانبه برای مقابله با تهدیدات و فعال‌سازی فرصت‌های اقتصادی مشترک بویژه در بهره‌گیری از ظرفیت‌های قابل تبادل بنادر چابهار و گوادر تاکید کرد و افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام وظایف و مسئولیت‌های مهمی در قبال آینده امت اسلامی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اقدام غیرقانونی و تحریک‌آمیز رییس‌جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تهران و اسلام آباد باید در قبال اقداماتی از این دست که عزت وهویت امت اسلامی را هدف گرفته قاطعانه بایستند و به وظیفه اعتقادی و تعهد دینی خود در دفاع از آرمان مردم مسلمان و مظلوم فلسطین عمل کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان بر ضرورت بسیج کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تداوم تجاوز وحشیانه و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم یمن توسط عربستان سعودی تاکید و خاطر نشان کرد: فعال‌سازی سازوکارهای سیاسی و حمایت از گفت‌وگوهای یمنی-یمنی تنها مسیر توقف جنگ و درگیری و استقرار ثبات و امنیت در این کشور است.

ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این ملاقات اظهار داشت:همکاری نزدیک وتلاش مشترک ساختارهای امنیت ملی دو کشور نقش موثر و تعیین کننده ای در کاهش موانع توسعه مناسبات همه جانبه میان ایران و پاکستان داشته است.

وی از میان بردن تهدیدات تروریستی در منطقه را نیازمند اقدامات هم زمان برای مبارزه نظامی و امنیتی با این جریانات و هم چنین مواجهه اعتقادی با ریشه های افراط گرایی عنوان کرد و افزود: بدون نابود سازی بسترهای شکل گیری تفکرات افراطی نمی شود به نابودی کامل تروریسم تکفیری امیدوار بود.

جنجوعه با تشریح اقدامات سیاسی،اقتصادی و امنیتی که از سوی دولت جدید آمریکا بر علیه کشور پاکستان در جریان است اظهار داشت :دولت و مردم پاکستان در برابر فشارهای خارجی ایستادگی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد استقلال سیاسی و منافع کشورشان دستخوش اراده بدخواهان شود.

مشاور امنیت ملی پاکستان بااشاره به اراده تغییر ناپدیر مردم و دولت این کشور در حمایت از آرمان مردم مسلمان فلسطین بر موضع پاکستان در محکومیت اقدام آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید