کسری تراز تجاری ترکیه به 15 میلیارد دلار رسید

    کد خبر :252488

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که کسری تجاری ترکیه در 2 ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 54 درصد رشد داشته و به رقم 15 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش بازتاب و به نقل از روزنامه کارار، مرکز آمار و وزارت گمرک و تجارت ترکیه اعلام کرد که میزان صادرات این کشور در دومین ماه میلادی به رقم 13 میلیارد و 176 میلیون دلار رسید که افزایش 9 درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته میلادی نشان می دهد و همچنین میزان واردات این کشور در ماه فوریه سال جاری با افزایش بیش از 19 درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به رقم 18 میلیارد و 936 میلیون دلار رسید.
این روزنامه اضافه کرد: گزارش اقتصادی ماه گذشته مرکز آمار نیز مشخص کرد که کسری تراز تجاری ترکیه در ماه ژانویه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته با افزایش بیش از 27 درصدی مواجه بوده است.
کارار با استناد به گزارش منتشره مرکز آمار نوشت: میزان کسری تجاری ترکیه در 2 ماه اول سال جاری به 15 میلیارد دلار می رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 54 درصد رشد داشته است.
اوایل سال جاری میلادی خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مرکز آمار و وزارت گمرک و تجارت این کشور اعلام کرد که میزان صادرات ترکیه در سال 2017 میلادی به 157 میلیارد و 55 میلیون دلار رسید.
بنا به اعلام این رسانه، میزان صادرات ترکیه در سال گذشته میلادی نسبت به سال 2016 حدود 10.2 درصد افزایش و میزان میزان واردات نیز با 17.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 233 میلیارد و 792 میلیون دلار رسیده است.
بررسی آمار تجارت خارجی ترکیه در سال گذشته نشان می دهد که این کشور 76.73 میلیارد دلار موازنه منفی در تجارت خارجی خود داشته و بیشتر واردات محور بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید