مدیر ارتباطات ترامپ کناره‌گیری کرد

    کد خبر :252351

به گزارش شین هوا؛ هوپ هیکس مدیر دفتر ارتباطات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که یکی از نزدیکترین دستیاران وی به شمار می رفت روز پنجشنبه به حضور خود در کاخ سفید پایان داد.

ترامپ در آخرين روز حضور هيکس در کاخ سفيد، در کنار وي در برابر دوربين ها ظاهر شد. هيکس در اواخر ماه فوريه و بعد از آنکه راب پورتر دبير سابق کارکنان کاخ سفيد از طرف دو تن از همسران سابق خود به خشونت و آزار آنها متهم شد از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش نامه نیوز، در آن زمان گزارشهايي درباره رابطه غيراخلاقي پورتر و هيکس نيز منتشر شده بود. بنا به گزارش سي ان ان، هيکس در تنظيم متن بيانيه هاي اوليه کاخ سفيد در حمايت از پورتر نقش داشت.

در نهايت پورتر مجبور به کناره گيري شد ولي هيکس و کاخ سفيد هنوز درگير نابساماني در بخش ارتباطات بودند. مقامات ارشد دولت آمريکا اين مطلب را که استعفاي هيکس با اين حادثه ارتباط داشته است زير سئوال مي برند.

علاوه بر اين، بازرسان تلاش مي کنند اين مسئله را مشخص کنند که آيا هيکس از تصميم ترامپ براي اخراج جيمز کومي رئيس سابق اف بي آي و نيز مسئله دخالت ادعايي روسيه در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 آمريکا اطلاع داشت يا نه.

روزنامه نيويورک تايمز گزارش داد هيکس در نشستي با اعضاي کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا که پشت درهاي بسته برگزار شد گفت وي بر حسب وظيفه گاهي اوقات مجبور بود دروغ هايي را به نمايندگي از رئيس جمهور اين کشور بگويد. هيکس قبل از تصميم ترامپ براي اعلام نامزدي براي انتخابات رياست جمهوري سال 2016 و نيز در دوره تبليغات انتخاباتي و بعد از آن با ترامپ همکاري کرده بود.

ترامپ در بيانيه اي با قبول استعفاي هيکس گفت: از اينکه وي را در کنار خود ندارم، ناراحت خواهم شد.
تا کنون جانشيني براي سمت وي در کاخ سفيد معرفي نشده است. برخي مقامات کاخ سفيد اين احتمال را که هيکس در آينده بار ديگر به دولت آمريکا بازگردد منتفي ندانستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید