حیوانات وحشی باغ‌وحش ارومیه تحت کنترل هستند

    کد خبر :250141

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی با تأیید خبر فرار برخی از حیوانات باغ وحش ارومیه پس از تندباد شنبه، گفت: تمامی حیوانات وحشی درنده در باغ وحش تحت کنترل هستند و هیچ خطری شهروندان ارومیه را تهدید نمی‌کند.

پرویز آراسته ضمن تایید فرار برخی حیوانات وحشی از باغ وحش ارومیه در پی وزش باد شدید در این شهر، گفت: دقایقی پیش تیم ارزیابی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای بررسی و پیگیری این حادثه به منطقه اعزام شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، دو قوچ ارمنی، چهار قلاده گرگ، یک بال کرکس و یک گربه وحشی از باغ وحش بیرون رفتند.

آراسته با اعلام اینکه محیط بانان در جستجوی حیوانات فرار کرده باغ وحش هستند، اظهار کرد: باغ وحش همجوار با پارک ملی ارومیه و در فاصله حدوداً ۴۰ کیلومتری شهر قرار دارد.

به گزارش ایسنا،مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هیچ حیوانی وحشی از باغ وحش فرار نکرده و گونه‌هایی همچون شیر و خرس در باغ وحش تحت کنترل هستند و از این رو، هیچ تهدیدی برای همشهریان وجود ندارد.

آراسته گفت: به محض رؤیت گرگ‌ها، اقدام به زنده‌گیری آن‌ها با استفاده از سلاح بیهوشی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، تندباد شنبه (چهارم فروردین) در ارومیه خسارت‌های زیادی از جمله فروریختن دیوارهای باغ وحش به همراه داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید