روی کار آمدن بولتون، زنگ خطر را در آسیا به صدا درآورد

    کد خبر :249371

روی کار آمدن مشاور امنیت ملی جدید آمریکا که سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ای را در سرمی‌پروراند، همپیمانان آسیایی آمریکا از جمله کره جنوبی را به شدت نگران کرده است.

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتصاب «جان بولتون» بعنوان مشاور امنیت ملی جدید آمریکا، روز جمعه (امروز) زنگ خطری را در آسیا به صدا درآورد به طوریکه همپیمانان آمریکا از چشم‌انداز یک فرد جنگ‌طلب که از اقدام نظامی علیه کره شمالی حمایت می‌کند، بسیار گیج و مبهوت هستند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در این خصوص گزارش کرد، بولتون برای سالها از تغییر نظام در کره شمالی حمایت کرده است و تأکید داشته حتی در صورت لزوم می‌توان از طریق توسل به زور این سیاست را پیش برد و این در حالی است که «هربرت مک مستر» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به طور مداوم از استفاده از گزینه نظامی برای وادار کردن پیونگ‌یانگ به کنار گذاشتن برنامه اتمی‌اش صحبت می‌کرد.

در حالی همپیمانان آسیایی آمریکا نگران و مضطرب هستند که ورود بولتون به چرخه داخلی رئیس‌جمهور آمریکا در یک برهه حساس از تعاملات جهان با کره شمالی صورت گرفته است و رئیس‌جمهور کره جنوبی در حال آماده شدن برای برگزاری نشست با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در پایان آوریل است و ترامپ نیز در صدد است ماه می چنین نشستی را برگزار کند.

«کیم سونگ هان« یکی از معاونان سابق وزیر خارجه کره جنوبی که هم‌اکنون مدیر کالج مطالعات بین‌المللی دانشگاه کره است، در این خصوص می‌گوید: «با ورود بولتون که خواستار حملات پیش‌دستانه علیه کره شمالی شده است، ترامپ این پیام را به رژیم کره شمالی القا می‌کند که باید برای اینکه از چنین واکنش‌های نظامی شدید جلوگیری شود، باید خودی در مذاکرات نشان بدهید».

بولتون از زمانی که بعنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و سفیر این کشور در سازمان ملل فعالیت داشت، یک خط مشی تندی را در قبال کره شمالی در پیش گرفته بود.

به گزارش فارس، در آن زمان، خبرگزاری رسمی کره شمالی به طور مداوم وی را «یک خون‌آشام و پس‌مانده انسانی» خطاب می‌کرد.

اواخر ماه فوریه، بولتون در مطلبی در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تصریح کرد که آمریکا نباید آنقدر تعلل کند تا برای آغاز اقدام نظامی علیه کره شمالی زمان از دست برود و دیر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید