سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: سقف انتشار اوراق مشارکت ۲۰هزار میلیاردتومان کاهش یافت

    کد خبر :213846

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور سال ۹۷ گفت: بعد از ارجاع لایحه بودجه ۹۷ به کمیسیون تلفیق فراوانی دغدغه‌ها و انتقادهای نمایندگان را بررسی کردیم و تا جای ممکن نظرات دوستان را اعمال کردیم. اما برخی از نظرات را به دلیل به مصلحت نبودن کشور اعمال نکردیم.
علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز چهارشنبه 11 بهمن در ارائه گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97، گفت:بعد از مأموریتی صحن، کمیسیون تلفیق جلسه گذاشت و نقطه نظرات رسمی و غیررسمی نمایندگان را درباره لایحه بودجه 97 احصا کرد تا از فرصتی که دارد در بازبینی در رفع خطاها و تقویت گزارش تلفیق استفاده کند.

وی موضوعات دوباره بحث شده در کمیسیون تلفیق را اوراق مشارکت، بدهی های دولت، کاهش حجم دولت براساس اسناد بالادستی، هدفمندی یارانه ها، قیمت انرژی و تأمین اجتماعی اعلام کرد و افزود: بعضی نمایندگان در جلسه تلفیق شرکت و طرح دیدگاه کردند. پیشنهادات درباره موارد چندگانه مطرح شد و برخی موارد رأی آورد اما برخی موارد به دلایلی رأی نیاورد اما این اتمام قضیه نیست آن دیدگاه ها در صحن علنی می تواند طرح شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اولین نکته درباره هدفمندی یارانه ها پیشنهاد دولت 23 هزار میلیارد تومان برای خانوار، 7 هزار میلیارد تومان برای کمیته حضرت امام و بهزیستی، 3.7 هزار میلیارد تومان برای سلامت، 3.3 هزار میلیارد تومان برای بحث یارانه نان و خرید گندم و در مجموع 37 هزار میلیارد تومان بود. عدد یارانه خانوار از 23 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان و در مجموع سقف یارانه ها را از 37 هزار میلیارد تومان به 44 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. همچنین به دولت اختیاردادیم تا 41 هزار میلیارد تومان هم در این بخش مانور داشته باشد.

به گزارش نامه نیوز وی افزود: سقف انتشار اوراق مشارکت را برای دولت در حد 38.5 هزار میلیارد تومان قرار دادیم. میزان مجوز استفاده از این اوراق برای شرکت های وابسته به دولت و شهرداری ها نیز 30 درصد کاهش یافت تا در مجموع سقف انتشار اوراق مشارکت 20 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند.

یوسف نژاد گفت: براساس وضعیت کشور و ضریب جینی، افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی را صلاح ندیدیم انجام شود. البته دولت اختیار قانونی در سه سال گذشته داشته و سال آینده هم دارد.

وی افزود: پاداش آموزش پرورش را 150 میلیارد تومان افزایش دادیم. بودجه آموزش و بنیاد شهید که استانی شده بود تغییر دادیم و به ملی تبدیل کردیم. درباره کاهش حجم دولت و هزینه های جاری تکلیف کردیم که دولت گزارش سالانه خود را درباره حجم دولت به مجلس ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید