دستاورد اشتغال دولت یازدهم غیرقابل انکار است

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: ایجاد اشتغال در دولت یازدهم را نمی‌توان انکار کرد هر چند که خروجی آن هنوز ملموس نیست و به زمان بیشتری نیاز دارد.

هادی ابوی ـ  اظهار کرد: به گواه دفترچه‌های تامین اجتماعی و رشد اقتصادی باید پذیرفت که اشتغالزایی شده است و نمی‌توان منکر ایجاد اشتغال شد. اما شنیدن خبر تعطیلی برخی بنگاهها و کارخانه‌ها و اخراج و بیکاری کارگران آنها موجب می‌شود تا نسبت به آمارهای اشتغال احساس تردید کنیم چون بخشی از بیکاران را همین عده از کارگران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: طبعا با تلاش‌هایی که از سوی دولت برای احیای واحدهای تولیدی راکد و حفظ اشتغال نیروهای انسانی صورت گرفته انتظار ما هم این است که خروجی این تلاش‌ها را ببینیم، ولی سیستم نرم‌ افزاری به روز و متولی واحدی در این خصوص نداریم که بتوانیم به طور مشخص و دقیق آمار ایجاد اشتغال و تعداد بیکاران را رصد و اعلام کنیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: درست است که ایجاد شغل به یک وزراتخانه مربوط نمی‌شود و وزارت کار تنها یک معاونت اشتغال دارد ولی معتقدم وزارت کار برای به روز کردن آمار و ارقام مربوط به اشتغال باید اقدام اساسی صورت گرفت.

بعه گفته ابوی، وزارت کار به سامانه‌ای برای شناسایی تعداد بیکاران و کارگران بیکار شده نیاز دارد و باید نظارت در برخی حوزه‌ها را با جدیت گسترش دهد.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه‌گذاری در تولید مقرون به صرفه نیست، افزود: بسیاری از تولیدکنندگان در شرایط سخت رکود و تحریم تلاش می‌کنند تا خود را سرپا نگه دارند در حالی که اگر سرمایه‌هایشان را در بانک‌ها بگذارند و سودش را بگیرند برایشان بیشتر می‌صرفد. اگر تولید برای دولت اهمیت دارد باید از تولیدکننده حمایت کند در غیر این صورت کارفرمایان انگیزه‌ای برای تولید نخواهند داشت و از تعطیل کردن کارخانه‌ها استقبال خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید