شرکت آمریکایی اچ پی ۵ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

    کد خبر :110627

شرکت آمریکایی هیولت پاکارد (اچ پی) در حال برنامه ریزی برای کاهش حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود است که شامل دست کم ۵ هزار نفر از نیروهای این شرکت می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، به گفته منابع آگاه، شرکت هیولت پاکارد (اچ پی) در حال برنامه ریزی برای کاهش حدود 10 درصد از کارکنان خود است که شامل دست کم 5 هزار نفر از نیروهای این شرکت می شود. این بخشی از تلاش گسترده شرکت اچ پی برای کاهش هزینه ها همزمان با افزایش رقابت در بازار است.

به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، انتظار می رود این کاهش نیروی کار قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز شود. این تعدیل نیرو در شرکت اچ پی که حدود 5 هزار نفر از نیروهای این شرکت را در بر خواهد گرفت، احتمالا کارکنان این شرکت در آمریکا و خارج از کشور از جمله مدیران را شامل خواهد بود. نماینده شرکت اچ پی به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

مگ ویتمن، مدیر اجرایی شرکت اچ پی از سال 2015 در حال حذف بخش های مختلف این شرکت از جمله واحد رایانه های شخصی، پرینترها، خدمات تجاری و نرم افزارهای کلیدی است. تمام این اقدامات بخشی از برای افزایش قابلیت رقابت این شرکت است که از سوی سرویس دهندگان ابری ای همچون شرکت های آمازون و گوگل تحت فشار قرار دارد.

آناند سریناواسان، تحلیلگر موسسه بلومبرگ گفت،این کاهش فرصت های شغلی «در کوتاه مدت یا دراز مدت کمکی به رشد ساختاری این شرکت نخواهد کرد.»

تیم استونسیفر، مدیر امور مالی شرکت اچ پی نیز گفته، شرکت در حال هدف گذاری کاهش 1.5 میلیارد دلاری هزینه ها در طی یک دوره سه ساله است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید