کاهش 31 درصدی حریق جنگل ها و مراتع در پنج ماهه امسال

    کد خبر :101363

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از کاهش 31 درصدی کل تعداد حریق ها و 57 درصدی سطح حریق ها در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ ‘قاسم سبزعلی’ روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: در مدت گفته شده 860 فقره حریق در سطح پنج هزار هکتار رخ داده است.
به گفته وی، سال گذشته یک هزار و 250 فقره حریق در سطح 11 هزار هکتار اتفاق افتاده است.
وی می گوید، براساس آمار امسال حریق در سطح جنگل ها افزایش داشته است درحالی که پارسال تعداد حریق ها در مراتع بیشتر بود.
سبزعلی تعداد آتش سوزی جنگل ها در سال جاری را 289 مورد و مراتع را 340 مورد اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته در جنگل ها 244 مورد و مراتع 780 مورد بوده است.
وی تصریح کرد: در واقع امسال یک هزار و 600 هکتار جنگل و 2 هزار هکتار مرتع طعمه حریق شدند، در حالی که سال گذشته یک هزارو 800 هکتار جنگل و 6 هزارو 200 هکتار مرتع خسارت دیدند.
سبزعلی با بیان اینکه 95 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی ناشی از عوامل انسانی است، گفت: امسال 35 نفر متخلف حریق در ایلام، کرمانشاه ، فارس و کردستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که تعدادی از این افراد همچنان در زندان به سر می برند.
این مقام مسئول در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: امسال اکثر آتش سوزی ها مربوط به جنگل های زاگرسی خوزستان، فارس وایلام به دلیل کاهش بارندگی ها و خشکیدگی بوده است و به طور حتم با شروع فصل سرما (از مهرماه) و کاهش رطوبت این موضوع به جنگل ها و مراتع مناطق شمالی کشور تسری می یابد.
سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با آغاز فعالیت خود از سال 1284 خورشیدی وظیفه حفظ، احیا و توسعه بیش از 14 میلیون هکتار جنگل، 86 میلیون هکتار مرتع و 32 میلیون هکتار زمین بیابانی را برعهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید