۶ نشانه که «سلامت روان کودک» شما در معرض خطر است

    کد خبر :1094018
سلامت روان کودک

به گفته کارشناسان، تغییرات در رفتار ممکن است نشان دهنده این باشد که مشکلی پیش آمده است.

بر اساس یک گزارش جدید، تعداد جوانانی که در انگلیس به «نقطه بحران» می‌رسند و برای سلامت روانی خود در بیمارستان بستری می‌شوند، افزایش یافته است.

مقاله‌ای از اندیشکده مؤسسه سیاست آموزشی (EPI) که توسط خیریه Prudence Trust تأمین مالی می‌شود، همچنین تفاوت‌های جغرافیایی «قابل توجه» را در طیف خدماتی که به جوانان ارائه می‌کند، نشان داد.

این گزارش به داده‌های NHS انگلستان اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تعداد جوانان 11 تا 25 ساله که به دلایل سلامت روان در بیمارستان بستری شده‌اند بین سال‌های 2017 تا 2023 با یک پنجم افزایش به حدود 150000 نفر رسیده است.

بنابراین، چه پرچم های قرمزی ممکن است نشان دهنده مارپیچ در سلامت روان باشد، و والدین چه کمکی می توانند انجام دهند؟

۱. خلق و خوی پایین

دکتر سب تامپسون، مشاور روانشناس بالینی در Cygnet Health Care هشدار می دهد: “اگر کودک یا فرد جوان شما احساس ضعف دارد و به نظر می رسد صاف تر، اشک آلود یا تحریک پذیر است و این حالت برای مدت طولانی ادامه دارد، می تواند نشانه ای از افسردگی باشد.”

“والدین باید به آرامی با آنها ارتباط برقرار کنند و برای گوش دادن و ارائه حمایت عاطفی بسیار مورد نیاز حضور داشته باشند.”

۲. کناره گیری از دوستان و خانواده

تامپسون توضیح می دهد: «کودکان افسرده ممکن است احساس سوء تفاهم، تحریک پذیری، بی ارزشی یا ناامیدی کنند. آنها ممکن است احساس کنند هیچ کس نمی تواند آنها را درک کند یا به آنها کمک کند و بنابراین خود را از دوستی های موجود دور می کنند یا از تلاش برای ایجاد دوستی های جدید دست می کشند.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که آنها را مجبور کنیم درباره آنچه در حال رخ دادن است صحبت کنند، اما ممکن است هنوز آماده نباشند.

تامپسون می‌گوید: «آنها ممکن است سعی کنند قبل از اینکه برای برقراری ارتباط آماده شوند، بفهمند چه اتفاقی برایشان می‌افتد. “بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید وقتی آنها آماده صحبت در مورد آن هستند، شما آنجا خواهید بود تا گوش دهید.”

۳. تغییر اشتها

تغییر در اشتها، چه بیشتر یا کمتر از حد معمول غذا بخورد، می تواند شاخص مهمی از سلامت روان کودک باشد.

دکتر النا تورونی، روانشناس مشاور و یکی از بنیانگذاران کلینیک روانشناسی چلسی توضیح می دهد: برای برخی از کودکان، پرخوری ممکن است راهی برای مقابله با استرس یا اضطراب باشد، در حالی که از دست دادن اشتها می تواند نشانه افسردگی یا سطح بالایی از ناراحتی باشد. ، که با بسیاری از کودکان و جوانان کار می کند.

والدین باید نگران باشند اگر این تغییرات بیش از چند هفته ادامه داشته باشد یا با علائم دیگری از ناراحتی عاطفی مانند انرژی کم یا تحریک پذیری همراه باشد. برای کمک، سعی کنید وعده‌های غذایی منظمی داشته باشید و بدون اینکه کودکتان را تحت فشار قرار دهید تا غذا بخورد، گزینه‌های غذایی سالم و متنوعی ارائه دهید.»

اگر متوجه الگوهای ثابت یا تغییرات قابل توجه وزن شدید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای راهنمایی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

۴. تغییر در الگوهای خواب

مهم است که نسبت به هر گونه تغییر در الگوهای خواب هوشیار باشید، خواه زیاد خوابیدن یا اصلاً نخوابیدن.

تامپسون توضیح می دهد: “اگر به اندازه کافی نخوابیم، سلامت جسمی و روانی ما آسیب می بیند.” برای بسیاری از مردم، این به معنای احساس کم انرژی، افسردگی و تحریک پذیری است. همچنین می تواند بر تمرکز و توانایی ما برای تمرکز بر کارهای روزانه یا مشکل در به خاطر سپردن تأثیر بگذارد.

۵. اضطراب غیر قابل توضیح

اگر کودک شما بدون دلیل واضح به طور غیرعادی مضطرب به نظر می رسد، می تواند نشانه ای از اضطراب یا استرس زمینه ای باشد.

تورونی می گوید: «آنها ممکن است رفتارهایی مانند نگرانی مداوم، بی قراری یا علائم فیزیکی مانند معده درد یا سردرد را از خود نشان دهند. “برای کمک به کاهش اضطراب آنها، احساسات آنها را با تایید نگرانی های آنها بدون قضاوت تایید کنید.

آنها را تشویق کنید تا در مورد آنچه آنها را نگران می کند صحبت کنند و به آنها کمک کنید تا راهبردهای مقابله ای مانند تمرینات تنفس عمیق یا فعالیت های تمرکز حواس را توسعه دهند.

اگر اضطراب آنها بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد، مانند تأثیرگذاری بر عملکرد مدرسه یا تعاملات اجتماعی، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای حمایت بیشتر با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید.

۶. کاهش علاقه به فعالیت های مورد علاقه خود

تامپسون می‌گوید: «اگر کودکان از خلق و خوی ضعیف یا افسردگی رنج می‌برند، ممکن است دیگر از چیزهایی که قبلاً انجام می‌دادند، مانند ورزش، باشگاه، معاشرت و فعالیت‌های گروهی لذت نبرند و از این موقعیت‌ها اجتناب کنند.»

شفقنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید