۱۰ توصیه برای تعطیلات نیمه خرداد
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای تعطیلات نیمه خرداد توصیههای ارائه کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور ابلاغیه ای به تمام ستادهای استانی با عنایت به اینکه به مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اغلب هموطنان طی روزهای آتی تا نیمه هفته آینده یا به سمت تهران برای حضور در حرم مطهر حرکت خواهند کرد و یا برای حضور در مراسم گرامیداشت 15 خرداد به زادگاه خود سفر میکنند، در این بازه زمانی شاهد بوجود آمدن حجم پر ترافیک ترددها در محورهای مواصلاتی و حضور مسافران, زائران و گردشگران در سطح شهرها و جادههای کشور هستیم.
لذا با توجه به مراتب مذکور و نظر به ضرورت ارائه خدمات مناسب به هموطنان عزیز مسافر؛ مقتضی است نسبت به برنامه ریزی در جهت فعال بودن ستادهای استانی و مدیریت سفر این ایام؛ موارد ذیل مورد توجه و اقدام قرارگرفته و نتیجه را به دبیرخانه ستاد مرکزی منعکس کنند:
1- پیگیری فعال بودن واحدهای استانی دستگاههای عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در سطح استان به محوریت فرمانداری ها جهت ساماندهی و ارائه خدمات در تعطیلات مذکور
2- همکاری و مشارکت فعال در برنامههای گرامیداشت مراسم ارتحال امام(ره) و 15 خرداد
3- انجام تبلیغات محیطی به منظور معرفی امکانات, رویدادهای فرهنگی و معرفی برنامههای بزرگداشت مراسم ارتحال
4- برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب ایمنی, امنیتی, انتظامی, ترافیکی,حمل و نقل و امداد ونجات و خدمات بهداشتی و درمانی و اسکان و اقامت در معابر شهرهای استان بویژه در محیط های طبیعی و تفرجکاهها با مشارکت دستگاههای عضو ستاد
5- هماهنگی با سازمان متولی به منظور آماده سازی زیارتگاهها، بقاع و اماکن متبرکه بخصوص در شهرها و روستاهای زیارتی
6- آماده سازی محوطههای تاریخی وگردشگری، موزهها و سایر اماکن مورد توجه مسافران و گردشگران
7- برنامه ریزی به منظور برگزاری مراسم آئینی و همچنین نمایشگاهها و بازارچههای عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی
8- توزیع اقلام تبلیغاتی به منظور اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران، زائران وگردشگران
9- تشکیل کمیته مشترک نظارت با همکاری دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان جهت نظارت بر فعالیت مراکز خدماتی، رفاهی و مراکز پذیرایی بین راهی و نظارت بر نحوه عرضه ارزاق عمومی و نظارت بر کار واحدهای خدمات رسان
10- راه اندازی و فعال سازی سامانه های رسیدگی به شکایات اعم از 09629، و یا سایر روش ها جهت دریافت و پیگیری شکایات؛ پیش بینی و اتخاذ تدابیر مناسب جهت هدایت ، خدمات رسانی و اسکان مسافران در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه احتمالی.