گوگل هوش مصنوعی مکالمه ای شبیه GPT به جستجوگر خود اضافه می کند

    کد خبر :986174

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال بیان داشت پس از شکست رقیب اصلی خود، گوگل قصد دارد هوش مصنوعی محاوره‌ای را به محصول اصلی جستجوی خود اضافه کند.

بازتاب- او افزود: “آیا مردم می‌توانند از گوگل سوال بپرسند و با LLM [مدل‌های زبانی بزرگ] در زمینه جستجو درگیر شوند؟ قطعا.” گوگل قبلاً گفته است که LLM‌ها را در جستجو ادغام می‌کند، اما این اولین بار است که شرکت برنامه‌هایی را برای ویژگی‌های مکالمه تایید کرده است.

گوگل

این حرکت غیرمنتظره نیست، به ویژه پس از اینکه مایکروسافت نسخه‌ای از موتور جستجوی Bing خود را منتشر کرد که از موتور هوش مصنوعی ChatGPT استفاده می‌کرد. با این حال، اجرای گوگل با توجه به سهم 93.4 درصدی آن در بازار جستجو سراسر جهان، به طور بالقوه تأثیر بیشتری خواهد داشت. پیچای اضافه کرد که چت هوش مصنوعی را راهی برای گسترش کسب و کار جستجوی خود می‌داند نه تهدید. او به WSJ گفت: “فضای فرصت، اگر چیزی باشد، بزرگ‌تر از قبل است.”

پیچای جدول زمانی برای جستجوی چت بات فاش نکرد، اما واضح است که گوگل از مایکروسافت عقب ماند. انتشار ChatGPT توسط OpenAI، گوگل را بر آن داشت تا “کد رد” را اعلام کند زیرا هوش مصنوعی را یک تهدید وجودی برای تجارت اصلی خود می‌دانست. ثابت شد که این امر ضروری است، زیرا مایکروسافت به‌زودی نسخه‌ای از جستجوی Bing را با آخرین مدل OpenAI GPT 4 منتشر کرد که توانایی‌های عجیب و غریبی به آن داد.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه گوگل برای آینده چیست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید